Vilka energinivåer rör det sig om med NFC, i jämförelse med wLAN och GSM-sändaren (idag är det väl iofs 4G och 5G, fast det kanske fortfarande räknas som GSM?)?
Fast när mobilen ligger och laddar under tiden så är inte batteritid något större problemNerre skrev:Men nackdelen med att ha NFC aktivt hela tiden är ju att mobilens batteri inte räcker lika länge.
Vet inte vilka energinivåer det rör sig om men räckvidden på NFC är bara några centimeter som max så kan inte tänka mig att det skulle röra sig om så värst mycket energi.Walle skrev:Nerre, lite får man väl offra för god design?
Vilka energinivåer rör det sig om med NFC, i jämförelse med wLAN och GSM-sändaren (idag är det väl iofs 4G och 5G, fast det kanske fortfarande räknas som GSM?)?
Jo, men då ska man alltså trycka telefonen mot taggen för att slå på och sen för att slå av. Då kan man nästan lika gärna ha en shortcut på hemskärmen.vijo skrev:Ok, nä det har du rätt i. Om du använder Sony's Smart Connect (tror jag iaf att den fortfarande heter) så finns det ju toggle på de flesta funktioner, det är inte samma sak som du är ute efter men on/off kan i alla fall klämmas in på samma tag/plats.
Ja, det är en snygg formgivning. Skall den ut på marknaden så är det alltså så, att skit i hur det låter, den ser i alla fall bra ut.vijo skrev: Ang. design versus funktion så håller jag helt med dig, dock så är det i detta fallet inte kvaliteten på ljud som står i fokus utan snarare interaktionen mellan produkt och användare.