Man kan ju blinka till en gång med varningsblinkersen. Det brukar också funka.Snabelost:
Jepp, men absolut värst är ändå nya Audi A4 mfl. Så fort man råkar peta på blinkersen så blinkar den tre gånger! Omöjligt att ens manuellt tacka med en sån bil!
Auto-tack-blinkers
13th.Marine: Nä, det är så dålig känsla i blinkersspaken på en 240, så en automatisk tackblinkare är ett absolut måste.

Snabelost: Det går faktiskt att tacka med pappas BMW som har den funktionen, men man måste verkligen koncentrera sig. Ett dubbelklick på varningsblinkersen går däremot smidigt, men det är ju inte en "korrekt" tacksekvens.
edit: 13th.Marine: Missuppfattade vad du menade med "handlyftning"...

Snabelost: Det går faktiskt att tacka med pappas BMW som har den funktionen, men man måste verkligen koncentrera sig. Ett dubbelklick på varningsblinkersen går däremot smidigt, men det är ju inte en "korrekt" tacksekvens.

edit: 13th.Marine: Missuppfattade vad du menade med "handlyftning"...
Senast redigerad av cykze 12 september 2005, 23:33:49, redigerad totalt 4 gånger.
Jag har för mig att de tog upp det på Trafikmagasinet någon gång. Trafikpolis Ruben konstaterade att det inte var lagligt, vad jag minns. Men vad spelar det för roll när man vet att ett blinkerstack kan göra någon annan trafikant så glad.ensten skrev:Undrar om det egentligen är lagligt att använda blinkersen som tackhjälpmedel över huvudtaget ... Har för mig att jag har läst det någon gång.

bengt-re:

Kör man manuellt så blir det ju bara vänster-höger. Men har man en extremt överdimensionerad mikrokontroller som styr det hela så kan man ju inte nöjja sig med det.Gimbal skrev:japp, imponerande välgjort. Men är det någon som kör så långa tacksekvenser manuellt? Själv kör jag bara en enkel höger-vänster, och då endast om bilen bakom inte kan se en handvinkning genom min bakruta.

Vet inte riktigt vem av oss du menade, men jag tycker att det är en bra nördfaktor i att äga en sådan här.GeekJoan skrev:Jag vet inte om man kan kalla dig lat. Du lägger ner hur mycket tid som helst på att göra en pryl som gör något väldigt enkelt... Humm, moment 44 kanske.
Jag gillar enkla,, till synes helt onödiga saker som man kan ha nytta av, min sambo hatar mig för alla "bra att ha" saker jag kommer hem med titt som tätt.
Samt allt som jag bygger här i källaren

En mätare för att se hur batteriet i husvagnen mår, nödvändigt? Nä.. men fruktansvärt kul att äga

- Greensilver
- Kontakt:
- Greensilver
- Kontakt:
Hähä...
För mycket är inte nog... Tyvärr blir det inte mycket åka av nu när jag pluggar, den där bilen var rätt häftig när den var nyombyggd för några år sedan. V90 var ju fortfarande nya-bilen liksom. Nu har den dock blivit gammal men jag kan trösta mig med att jag drar de flesta nya bilar på marknaden. Sen när skolan är klar skall jag ha den som bruksbil.