Auto-tack-blinkers

Berätta om dina pågående projekt.
Pjoms
EF Sponsor

Inlägg av Pjoms »

Snabelost:
Jepp, men absolut värst är ändå nya Audi A4 mfl. Så fort man råkar peta på blinkersen så blinkar den tre gånger! Omöjligt att ens manuellt tacka med en sån bil!
Man kan ju blinka till en gång med varningsblinkersen. Det brukar också funka.
Användarvisningsbild
cykze
EF Sponsor

Inlägg av cykze »

13th.Marine: Nä, det är så dålig känsla i blinkersspaken på en 240, så en automatisk tackblinkare är ett absolut måste. :roll: :)

Snabelost: Det går faktiskt att tacka med pappas BMW som har den funktionen, men man måste verkligen koncentrera sig. Ett dubbelklick på varningsblinkersen går däremot smidigt, men det är ju inte en "korrekt" tacksekvens. :)

edit: 13th.Marine: Missuppfattade vad du menade med "handlyftning"...
Senast redigerad av cykze 12 september 2005, 23:33:49, redigerad totalt 4 gånger.
Användarvisningsbild
bengt-re
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av bengt-re »

Kul projekt. Lite så där lagom onödigt, men ändå inte.. ;)
Användarvisningsbild
cykze
EF Sponsor

Inlägg av cykze »

bengt-re:
> Lite så där lagom onödigt, men ändå inte..

bengt-re: "Trafiksäkerhetshöjjande" om jag får be. Är ju inte särskilt trafiksäkert att hålla på med att fippla med blinkersspaken när man ligger i 150 på 90-väg och kör om en massa bilar hela tiden. :roll: ;)
Användarvisningsbild
ensten
EF Sponsor

Inlägg av ensten »

Undrar om det egentligen är lagligt att använda blinkersen som tackhjälpmedel över huvudtaget ... Har för mig att jag har läst det någon gång.
Användarvisningsbild
bengt-re
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av bengt-re »

*ler* Nej, ingen kritik alls - kul bara att folk orkar driva igenom denna typ av projekt och dessutom så snyggt och välgjort som detta var.
Användarvisningsbild
cykze
EF Sponsor

Inlägg av cykze »

ensten skrev:Undrar om det egentligen är lagligt att använda blinkersen som tackhjälpmedel över huvudtaget ... Har för mig att jag har läst det någon gång.
Jag har för mig att de tog upp det på Trafikmagasinet någon gång. Trafikpolis Ruben konstaterade att det inte var lagligt, vad jag minns. Men vad spelar det för roll när man vet att ett blinkerstack kan göra någon annan trafikant så glad. :D

bengt-re: :)
Gimbal

Inlägg av Gimbal »

japp, imponerande välgjort. Men är det någon som kör så långa tacksekvenser manuellt? Själv kör jag bara en enkel höger-vänster, och då endast om bilen bakom inte kan se en handvinkning genom min bakruta.
Redur

Inlägg av Redur »

Hehe, jo men försök få bilarna bakom att se dig göra det genom en bakruta som är max solfilmad :)
13th.Marine skrev:Hmm, duger inte "handlyftningen" lägre?
Användarvisningsbild
cykze
EF Sponsor

Inlägg av cykze »

Gimbal skrev:japp, imponerande välgjort. Men är det någon som kör så långa tacksekvenser manuellt? Själv kör jag bara en enkel höger-vänster, och då endast om bilen bakom inte kan se en handvinkning genom min bakruta.
Kör man manuellt så blir det ju bara vänster-höger. Men har man en extremt överdimensionerad mikrokontroller som styr det hela så kan man ju inte nöjja sig med det. :) Vänster-Höger-Vänster-Höger är för övrigt min favorit.
Användarvisningsbild
GeekJoan
Admin

Inlägg av GeekJoan »

Jag vet inte om man kan kalla dig lat. Du lägger ner hur mycket tid som helst på att göra en pryl som gör något väldigt enkelt... Humm, moment 44 kanske.
Redur

Inlägg av Redur »

GeekJoan skrev:Jag vet inte om man kan kalla dig lat. Du lägger ner hur mycket tid som helst på att göra en pryl som gör något väldigt enkelt... Humm, moment 44 kanske.
Vet inte riktigt vem av oss du menade, men jag tycker att det är en bra nördfaktor i att äga en sådan här.
Jag gillar enkla,, till synes helt onödiga saker som man kan ha nytta av, min sambo hatar mig för alla "bra att ha" saker jag kommer hem med titt som tätt.
Samt allt som jag bygger här i källaren :)
En mätare för att se hur batteriet i husvagnen mår, nödvändigt? Nä.. men fruktansvärt kul att äga :)
Användarvisningsbild
Greensilver
Kontakt:

Inlägg av Greensilver »

Japp, onödiga prylar i bilen kan man inte ha nog av! :) (se min hemsida :razz: )
Redur

Inlägg av Redur »

Greensilver skrev:Japp, onödiga prylar i bilen kan man inte ha nog av! :) (se min hemsida :razz: )
"sju kompressorhorn med dubbla kompressorer"
Skrämmer du gamla tanter vid övergångsställena? :)
Användarvisningsbild
Greensilver
Kontakt:

Inlägg av Greensilver »

Hähä... :) För mycket är inte nog... Tyvärr blir det inte mycket åka av nu när jag pluggar, den där bilen var rätt häftig när den var nyombyggd för några år sedan. V90 var ju fortfarande nya-bilen liksom. Nu har den dock blivit gammal men jag kan trösta mig med att jag drar de flesta nya bilar på marknaden. Sen när skolan är klar skall jag ha den som bruksbil.
Skriv svar