Ja, de är åtminstone väldigt lika tekniskt sett. Designen skiljer dock en del, framförallt på inredningen. 850 har ju fortfarande en del kvar av designen från sjuttiotalets 240 och facelift-140
Det verkar också som att omkring övergången från 850 till S70/V70 så slutade Volvo gradvis att ha groteskt fula säten som valmöjlighet. De DennisCA har ser väl rätt bra ut vad jag minns från tråden, men min reservdels-850 har säten som får gamla linjebussars inredning att framstå som ett designmästerverk, medan min S70 har bara måttligt fula säten. Det känns som att nån beslutade att tygsäten måste ha ett fult mönster för att skinnsätena ska framstå som lyxigare i jämförelse
En till skillnad är väl att S70 och V70 normalt alltid hade åtminstone hyggliga stereo, medan 850 kunde ha rätt trötta stereo/högtalare. De separata diskanterna på instrumentpanelen på C70/S70/V70 (och på D-stolparna på V70) gör säkert sitt. Det märks ju att bilstereotävlingarna på 90-talet påverkade biltillverkarna. V70 fanns till och med att få original med separat stlutsteg ("bara" 4*40W om jag fattat rätt), tilräckligt för att man ska ana att strålkastarna dimmar något i takt med musiken