OK bilen lyft på ena hjulet, det överstora hjulet har gnidit hål i innerskärmen, jävla typer som inte kan sätta rätt däck

Fälgarna är inte original volvo vad jag vet, nåt italienskt märker som säger Beta eta eller var det Eta Beta. Som den där figuren i Kalle Anka alltså, som brukade husera med Musse Pigg...
Timingen, ser ju lite off bara med ögat om jag nu ska lita på märkena.
Vevhusmarkeringen är nu riktigt svårt att få syn på, om jag fattat instruktionerna rätt så är det en markering på oljepumpen, jag ser den, och sen en annan markering nära svänghjulet, där ser jag också en markering. Dom är placerade så jag får inte ögat på dom på en och samma gång men de ser ut att linjera i samma spår i drevet.
Sen av med fördelaren och rotorn och kamaxelgivaren och jag skulle testa med kamlåsningsverktyget och det passar inte! Det är den här konsolen som motorfästet sitter fast i som kommer ivägen, det skulle funka om inte den var ivägen. Men verktyget är designat lite snålt... Jag vill inte ta bort den här konsolen tänker man får börja svetsa istället.
Man kan annars se det läcker lite olja där också, nya packboxar vore väl inte fel, det är väl de runda svarta grejerna.
Och då var verktyget modifierat. Jag svetsade på en bit flatjärn i rätt storlek bakom de existerande, höll allt i skruvstäd medan jag svetsade och det rörde sig inte.
Sen nytt hål
Kapa bort det gamla
Verifiera att det ligger i linje ännu
Kolla om det passar i motorn: