cyberemil
Haha.. första jag tänkte på när jag såg bilden med ställen, Julian Ilett!

Riktigt smart det där om man har massa hjul, jag har dem i små SMD lådor.. de där man kan bygga ihop.. Vilket också betyder att jag har långt mycket färre i mängd än vad du har
Däremot, hade jag haft hjul och så pass många värden hade jag definitivt gjort samma sak!
Electricguy
Såg videon, via Youtube feed, innan jag såg det här

Tänkte på din "fråga" i videon om varför det inte används oftare, det är väl mest för att kondens är ett problem. De flesta som sålde sådana kit fick ju mängder med problem för att användarna inte visste hur de skulle isolera och skydda processorn och kringliggande komponenter rätt.
Säljarna skickade med olika sorters "foam" och skydd men folk gjorde inte rätt. En av anledningarna till att Asetek nästan helt gick i konkurs.
Det är fina minnen att se de gamla lådorna, slangar som går överallt, vattenblock.. ah, det är helt underbart att se

Det finns i stort sett inga såna här byggen kvar idag, om man inte tittar på specialbyggen, men de är inte alltid fina för det. I stort sett all vattenkylning idag är ju bara färdiga slutna kit, väldigt tråkigt!
Plus att man inte har någon koll på ifall vätskenivån är som den ska vara osv.. Har en Cooler Master kylning i just nu, har haft Antec och provat flera andra tidigare. Visst de fungerar, men efter ett år eller så, så brukar jag byta då jag inte "litar" på att systemet ska hålla sig längre..