Kopplingsdäck heter det nog, inte labbkort som jag skrev innan.
Hmm...jag hade slut på korta trådar så jag ritade in ettiketter i bilden istället så blir det lättare att se vad som är vad.
labelled.JPG
En kondensator i serie med insignalen, sen på med 2,5V svagt från bufferten och in till chipet.
På utgången använder jag bufferten som virtuell jord, bara en spänningsdelare mellan två motstånd på 56 ohm men tillräckligt stark och stabil.
Här själva PSoC-designen med en förstärkare per kanal som jobbar med bufferten som referens.
design.JPG
Som synes också en oberoende komparator per kanal, dessa används för nollpassagedetektering så att det inte knäpper i lurarna när man ändrar utväxlingen på förstärkarna.
Komparatorerna triggar alltså själva volymändringen för resp. kanal, inga problem att hinna med just som insignalen passerar nollstrecket.
"Finesser" som jag implementerat hittills:
- IR-mottagare (NEC-decoder) för volym, balans (f.n. två knappar lediga)
- LED-indikering spänning till och när maxvolym resp mittläge (balans) nåtts
- Minne för inställd volym/balans som överlever power cycling (EEPROM emuleras med flash)
- Auto-power down efter 10 sek tystnad men har inte löst "pop depression" och kan ändå inte stänga av bufferten så jag tog bort det

Detta är pinouten ut för mitt lilla chip:
pinout.PNG
Erfarenheter
Jag tycker PSoC-miljön funkar jättebra, chipen känns väldigt robusta och det är kul att jobba med dem. MiniPROG ISSP-programmeraren tycks inte kunna debugga så jag fick använda oscilloscopet för att "skriva ut" fjärrens IR-koder binärt

Interrupthanteringen är lite knepig, exempelvis olatchad på GPIO samt att pull-up kräver skuggregister i RAM, annars får man mycket konstiga effekter vilket jag fick lära mig "the hard way" när jag skrev NEC-decodern

Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.