Jag har en firma som heter Raid designs (raiddesigns.com), som säljer rallyprylar för MC. Rallyn körs med trippmätare, men de som sitter orginal är ofta kass. Det finns flera trippar på marknaden, men alla jag sett är bara snäppet bättre än kass. För mycket funktioner och de pallar inte heller vibrationer, väta och annat de skall stå ut med. Vi har kollat marknaden och frågat vad kunder vill ha, och tänker göra vår egen trippmätare och sälja i webshop. Fräsa ut ett snyggt hölje är inga problem, vi behöver ett innanmäte till den, dvs en robust cykeldator. Hela konceptet skall vara gjort för tävling, så skottsäkert och enkelt är det som gäller.
Exempel på bästsäljaren ICO, som är ganska kass. Drar sluit batterier, tål inte vatten mm.

Hårdvara:
Sensor: Känner av en magnet i hjulet.
Fjärrkontroll: Tre knappar +, - och Mode (växlar mellan lägen)
Display: Visar dubbla digitalsiffror, syns i mörker, monterat i fräst aluminium och ihopsmält. Dragavlastade kablar och huset fyllt med epoxy. 12VDC matas från hojen.
Logik:
Stora siffror: Visar trippmätare i km med en decimal. växlar med Mode
1: Tripp 1: Går att nolla (1 sec Mode)
2: Tripp 2: Går att nolla (1 sec Mode), samt öka/minska med +/-
Små siffror Repeater / klocka
1: Repeater: GPS-bäring t ex. (detta är bara en idé och inget krav)
2: Klocka (HH:MM:SS)
Mallen är motorcykelmärket KTMs tripp som jag kör med nu. Den är kanon, men för stor och huset är i plast. De tillverkas av m.q.E, och kan du programmera den är saken klar, för de vet jag funkar. Jag har en som mall här förresten.
Vi säljer över hela världen och är seriösa. Fanns den en bra sådan här skulle vi köpa direkt, för efterfrågan finns. Intresserad?
Ställ gärna frågor här eller via Mail: hagenblad@raiddesigns.com, eller ring på 07tre 2fyra 5 92
Mvh Calle
Raid designs AB