bygga en 12 volt med 2 ampar adapter
bygga en 12 volt med 2 ampar adapter
hejsan jag undarr är det någon som har riktning på ett sådan adapter om inte vart kan man köpa ett sådan biligt.
Behöver det pga att min adapter till min fält skärm vart stulen och den har ett special uttag som ser ut som en tangetbords uttag. med 6 pinnars.
de pinnars mattas med två av dom 12 volt de två andra 5 volt och de resterade två är gnd.
därför måste jag bygga ihop två adaptrar 12 etc 5 volt som ligger på 2 ampar.
eller har ni andra tips?
Behöver det pga att min adapter till min fält skärm vart stulen och den har ett special uttag som ser ut som en tangetbords uttag. med 6 pinnars.
de pinnars mattas med två av dom 12 volt de två andra 5 volt och de resterade två är gnd.
därför måste jag bygga ihop två adaptrar 12 etc 5 volt som ligger på 2 ampar.
eller har ni andra tips?
måste bygga en apdater
jag måste bygga en adapter som skickar två olika spänningar och båda ska vara på 2 ampar. problemet är om jag köper två st blir det som en ny skärm, jag tänkte finns det ingen möjlighet o bygga en adater med 12 volt och skickar 2 ampar och sen bygger jag en 5 volt med 2 ampar och sedan lägger jag ihop dom i en box och matar sedan in de i skärmen.
men problmet är jag vet inte hur man bygger adaptern som ska ge mig 12 volt på 2 ampar.
är det svårt eller lätt? konstar det mycket o bygga ett sådan adapter?
borde det inte funka som jag tänker nu?
men problmet är jag vet inte hur man bygger adaptern som ska ge mig 12 volt på 2 ampar.
är det svårt eller lätt? konstar det mycket o bygga ett sådan adapter?
borde det inte funka som jag tänker nu?
ungefär samma frågeställning som här:
http://www.elektronikforumet.com/forum/ ... php?t=5946
hela raden under...
Annars kan du leta rätt på en gammal bläckstråleskrivare eller liknande. dom har interna nätagg som ger 12+5volt ut.
Matas dock med 2230VAC så glöm inte bort att ha respekt för starkströmmen.
:edit, går ju kanske också att ta strömmen från datorns nätagg men det är kanske en laptop det är frågan om?
http://www.elektronikforumet.com/forum/ ... php?t=5946
hela raden under...
Annars kan du leta rätt på en gammal bläckstråleskrivare eller liknande. dom har interna nätagg som ger 12+5volt ut.
Matas dock med 2230VAC så glöm inte bort att ha respekt för starkströmmen.
:edit, går ju kanske också att ta strömmen från datorns nätagg men det är kanske en laptop det är frågan om?
nee det ska var till en
flätt skärm, är det ingen som har någion schema för att bygg ett sådan? men en sak undrar jag vad ger en nätagg från en dator ut? hur många ampar?