Har tänkt ge mig på att modifiera en detalj i mässing och vill gärna ha tips på hur jag spänner upp den *innan* jag gör skrot av den

Den är visserligen redan lite "behandlad" av ägaren, men jag vill inte göra total skrot av den. Det är en så kallad "rill" för att gänga aluminiumkorkar till glasflaskor men jag behöver lite längre slaglängd på den. Tanken är att svarva ner längden på mässingsgängan med 3,5mm, svarva ner första kanten på rillaxeln med lika mycket (3,5mm) så att mässingsbrickan hamnar på axiallagret igen, annars kommer det glappa mellan dom
Jag lägger med en hel del bilder som visar detaljerna i delar och monterade steg för steg, hela denna detalj monteras i ett "huvud" med totalt 3 rillar...
Frågan nu är alltså hur jag lämpligast spänner upp mässingslagret (detaljen med gänga på) och rillen med axel?
1. Ingående detaljer, rillen, mässingslagret, axiallager, mässingbricka, fjäder och låsning
detaljer.jpg
2. det är denna detalj jag vill svarva bort 3,5mm på gängsidan (men jag har inget bra sätt att spänna fast den på)
massinglager.jpg
3. för att det skall funka måste jag också svarva ner första kanten på axeln 3,5mm (räknat från höger)
rill.jpg
4. här ser man mässingslagret i förhållande till första kanten på axeln, dessa skall båda sänkas 3,5mm
sammansatt1.jpg
5. här ser man att axiallagret (med en tunn bricka) ligger jämt med första kanten, axiallagret vilar mot mässingslagret
sammansatt2.jpg
6. mässingsbrickan som vilar mot kanten på axeln och mot axiallagret, båda skall alltså ner lika mycket (3,5mm)
sammansatt3.jpg
7. fjäder...
sammansatt4.jpg
8. ...och låsning för fjäder
sammansatt5.jpg
9. alla delar samansatta, hela denna del monteras på "huvudet" med totalt tre rillar
komplett.jpg
10. här syns den något för korta slaglängden, fjäder skall för övrigt bytas till en längre och lite vekare fjäder
slaglangd.jpg
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.