Du har säkert sett mitt pågående bygge
http://elektronikforumet.com/forum/view ... =3&t=45756 där använder jag depron från Hornbach, som de kallar för Ebisol eller något åt det hållet. Limmar gör jag med UHU Por från Teknikmagasinet och övriga delar förutom en kolfiberstav och lite pianotråd kommer från hobbycity/hobbyking. Ska du beställa något därifrån så glöm inte att köpa till lite saker jag missade i första beställningen som kanske inte är helt uppenbara.
*
Gångjärn som är väldigt smidiga att använda, skär ett snitt i kanten på skivan och pressa in med lite lim så sitter det som berget. Någon annan här rekommenderade att använda skivan från en gammal diskett, men då jag inte hade några sådana hemma fick jag beställa istället. (jag beställde
Denna så fick man med några fina roderhorn också)
* Servokabel + kontakter. Gör du ett någorlunda stort plan så kommer du behöva skarva servokablar eller ha långa stötstänger.
* Kontakter till batteri. (gärna med rätt kön)
*
Kardborreband, smidigt att sätta fast batterier och mottagare med.
Andra delar jag använder:
*
Radio (Glöm inte köpa till
programmeringskabel)
*
Motor
*
ESC
*
Servon
Mitt plan har inte lämnat lägenheten än, så att jag använder dessa delar är ingen garanti att det kommer flyga. Hubben avråder ju från att köpa den radion. Själv är det den första och enda jag har hållt i, den känns definitivt plastig, men verkar fungera bra på de avstånd jag testat (en dryg meter

). Tror nog att jag kommer uppgradera till en Turningy 9x framåt våren om jag fastnar för flygandet.