Jag tänkte för första gången beställa ett kort jag designat och sitter därför med EAGLE's CAM processor och Gerber-programmet Viewplot för att verifera vad CAM processorn spottar ur sig. Jag tänkte testa Seeedstudio PCB-tjänst då mitt kort är litet, priset är rätt och folk verkar nöjda med både service och kvalitet. Jag tankade hem deras .dru och .job filer och kortet går igenom DRC utan problem eller anmärkningar.
Men när jag kör det genom CAM processorn med deras .job fil och sedan tittar på Gerber-filerna i Viewplot så "lajnar" inte hålen upp med paddarna. Det gör dom däremot om jag kör exakt samma .brd med t.ex Sparkfun's .job fil - se bild:

Seedstudio till vänster, Sparkfun till höger.... Jag har försökt se vad det kan vara för skillnad men hittar inget. Det finns en inställning för Offset i CAM processorn men den står på 0 i båda fallen så där är det ingen skillnad. Är det en inställning i CAM processorn som gör den spottar ur sig fel data eller är det en inställning i Viewplot som tolkar datan fel....? Det är möjligt att jag kan få hålen att "lajna" genom att lägga på en offset i Seedstudio's .job men varför stämmer det inte från början?
Någon som har nån idé?
EDIT: Har testat med EAGLE 5.7 och 5.9 med samma resultat.
/Henrik.