För ett tag sedan insåg jag vilket lyft en Xbox konsol kan göra. Problemet för mig med alla konsoler (läs ps2 & xbox) är att de har två-handskontroller. Jag är enhänt vilket gör att jag blir ett lätt mål i CS och Medal of honur

Eftersom jag är skolad att inte ge upp köpte jag mig en xboxkontroll och tänkte att denna tingest är en lätt match att löda om. Genom att löda bort alla knappar och styrpinnar, vidare löda förlängningssladdar mellan lödöarna & kontrolldelarna kan man arrangera om dem så att de passar mina förutsättningar.
Sedan skulle jag utforma ett nytt chassi för bra "ergonomi" för min vänster hand. Jag tänker mig en pistolfattad handkontroll med bägge "stor joyarna" för tummen, de två stor knapparna (som tidigare satt under orgin. kontrollen) för pekfingret och de andra knapparna (de färgglada) längs greppet för de andra tre fingrarna.
Satte mig ner och skruvade upp kontrollen, de första knapparna var rätt enkla att löda bort. Kretskortet är dubbelt så det sitter komponenter på under och över, vilket försvårar bortlödningen. Vissa komponenter är ytmonterade, blir ännu svårare.
Kretskortet har formen som original kontrollen vilket medför att man måste såga itu det och löda om de trådar som har blivit sepererade. (detta gör att få in den i "pistolen". Ett annat alternativ är att bygga in elektroniken i en låda och sedan ha kontrollerna "löst" i pistolen.
Inser att projektet är för stort för mig och min erfarenhet när det gäller lödning o dyl. är begränsad så jag frågar nu er om hjälp.
Är detta projekt över huvudtaget genomförbart?
Om så, finns det nån som kan hjälpa mig på traven eller kan hjälpa till att modifiera kontrollen. Chassit fixar jag själv.
mvh
Henrik