Fordonet blir en eller tvåsitsigt på längden (tandem) samt elhybrid.
Projektet finns beskrivet i mer detalj på min hemsida och forum, hordur.se för er som är nyfnikna på mer

Tanken är att utveckla en "prototyp" för mina transport-behov och därefter försöka få igång en småskalig produktion nu när det råder arbetsbrist inom industrin.
Det är en hel del spridda detaljer som måste länkas ihop såsom motorstyrning, hastighetsmätning, lutnings-sensorer och styrning för lutningen.
Jag tänker använda en liten bränslemotor som el-generator för långfärder, men huvudsakligen ska fordonet laddas med sladd och ha en räckvidd på ca 1-5 mil på endast batteri.
Själva karossen kommer tillverkas i glasfiber på frigolit-pluggar och ramen blir i stålrör.
Så nu är det dags för elektroniken.
Motor och "fartreglage" är närmast spikat:
motor
reglage
jag hoppas kunna använda en enda dator för att kontrollera samtlig elektronik samt kunna mäta och presentera data både i logg (på tex minneskort) samt på display (hastighetsmätare, batteri-status osv)
Om jag fick drömma helt fritt skulle jag vilja släppa detta projektet som ett opensource projekt där jag kunde erbjuda kompletta ritningar för den experimentlystne (eller utrikes intressenter) samt komplett ram för dem som vill använda annan drivlina osv.
Som det ser ut nu blir milkostnaden några enstaka kronor så jag ser helt klart potential för sådana fordon som pendel-fordon.
Men jag har inte råd att betala någon för hjälpen, mer än att erbjuda rabatt på färdig produkt samt omnämnande i handböcker/hemsida osv.
För jag vill inte driva detta av vinst-intresse då jag är lite väl politiskt röd (av alla med förmåga, åt alla med behov) utan satsar på ett så pressat säljpris som möjligt.
Jag jobbar som cnc-operatör och kommer tillverka en en del av komponenterna själv (för att pressa priset) samt har kontakt med de lokala företagen ang lego-tillverkning av andra komponenter såsom svetsning av ram osv.
Men den största biten är standard-komponenter såsom bakram från motorcykel, framram från fyrhjuling osv.
Så ni som är intresserade av ett lite mer seriöst projekt och har tid över, hoppa in på mitt forum!
Mvh
Hördur