Detta har jag på hyllan
D410 2GHz, 1gig minne, wlan osv osv
Mediacenterfjärrkontroll
Entusiasm
Detta vill jag kunna göra med den.
Internetradio
Webbsändningar(?)
Mp3
Att använda ett tangentbord ska inte vara någon primärlösning och får väl isåfall ske med ett trådlöst om något,jag hoppas på att lösa alla tangentbordsinmatningar med remote desktop eller liknande... i första hand vill jag alltså använda fjärrkontrollen för att köra saker.
Jag har ett par olika modeller av Dell men D410 har den minsta skärmen som finns att tillgå bland dem, dessutom har den ingen cd eller likanden inbyggt och är tunnast av dem..
Jag testade att lossa skärmen från datorn och plockade av alla plastdetaljer runt den så att bara själva skärmen var kvar utan plastramen, kabeln räcker lagom för att man ska kunna vända upp den och lägga den på "undersidan" av datorn, en tanke här är att då fästa den nerstrippade skärmen på baksidan av datorn. Den skulle hamna på strax över 3cm i tjocklek då.
Till själva saken.
Jag vill få till en ram runt skärmen, ramen ska verka kosmetiskt och täcka den största delen av datorn och framstå som en tavla/ram till den.
Ideér på enkla och snygga lösningar mottages tacksamt på detta

Det andra är vad man ska köra på den för att få det interface som önskas, minimalt, fjärrkontrollsvänligt och ändå få med alla funktioner - mediaportal?