Kan man ta IR-diodrarna från en TV med tillhörande fjärr å bygga nån krets så man kan styra bilens befintliga centrallås?
Skulle någon isf kunna hjälpa mig lite med kopplingsschema på detta?
Skulle va kul å bygga ett eget plus att det borde bli billigare än att å köpa ett larm med fjärrstyrning!
Fjärrstyrt centrallås
- EagleSpirit
- Kontakt:
men är det så säkert? Bara att komma där med en fjärrkontroll av samma märke och öppna
Adis: Jag tror Mathias skrev lite fel där. Han tänkte ta IR mottagaren från t vn och sedan använda tillhörande fjärrkontroll. IR-dioden sitter ju i fjärrkontrollen. Det finns IR mottagare som kostar typ 20kr annars som funkar till fjäkontrollrar. Men man måste fixa själva mottagningen av signalen till IR-mottagaren får man fixa själv.

Adis: Jag tror Mathias skrev lite fel där. Han tänkte ta IR mottagaren från t vn och sedan använda tillhörande fjärrkontroll. IR-dioden sitter ju i fjärrkontrollen. Det finns IR mottagare som kostar typ 20kr annars som funkar till fjäkontrollrar. Men man måste fixa själva mottagningen av signalen till IR-mottagaren får man fixa själv.
Alltså jag menar att jag bara ska ta själva diodrarna från fjärren å bygga in i en annan låda! Sen ta mottardioden (vet inte vad den heter) från TV:n å bygga in i bilen! Det jag vill ha hjälp med är elektroniken runt om!!
Kan givetvis använda nya komponenter bara det inte blir för dyrt!
Någon som har lust att kanske knåpa ihop ett kopplingsschema??
'
Skulle va snällt
Kan givetvis använda nya komponenter bara det inte blir för dyrt!
Någon som har lust att kanske knåpa ihop ett kopplingsschema??

Skulle va snällt