Gnäll

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Lallas

Gnäll

Inlägg av Lallas »

Hur mycket service kan man förvänta sig?

Ska göra en lång historia kort; Skulle ha en hög komponenter från Bejoken och surfade glatt omkring på deras hemsida och letade rätt på sakerna och la det i kundvagnen, för att senare kunna printa listan och åka till deras butik.

I god tid..

Men ungefär när jag hade ett motstånd kvar att lägga till, ballar allt ur och kundvagnen försvinner.. :evil:

För att inte gå på samma nit en gång till, gör jag om hela proceduren, fast skriver ner art nr, antal och benämning i ett separat dokument. Jag får t o m slå i deras papperkatalog eftersom jag inte får fram alla sakerna via webben (inte första gången jag klagar på den). Allt tar en jäkla tid och jag är inte i affären förrän kl 16.45.

"Ska du ha ALLT detta?? Nä, det får du inte idag"

Det rörde sig om ca 10 vanliga motstånd och kondingar i standardvärden plus typ 5 andra komponenter, allt fanns på lager.

Jag förklarade situationen med deras sunkiga hemsida, men han vek sig inte en tum :( Är det så farligt att jobba över 5 minuter en fredag? Var fan är serviceandan? Hade det inte varit för att dom är precis lagom mycket billigare än ELFA hade jag stuckit därifrån direkt!

DET STÖR MIG :!: Ville lödda i helgen.. :evil:

Jaha.. några tips på vad jag nu ska göra ikväll då? Funderar på att programmera lite, men då måste jag fixa till min linuxburk. ARGH!

edit: Märkte att det inte blev så kort iaf ;)
Användarvisningsbild
strombom
Kontakt:

Inlägg av strombom »

låna motstånden från din tv :)

jag antar att det inte var ägaren som stod i kassan...

/Johan
Lallas

Inlägg av Lallas »

Nä det tror jag inte det var. Rent allmänt tycker jag det är en genomgående trend i samhället i stort att servicen försvinner. Eftersom jag själv till viss del jobbar direkt mot kunder vet jag att dom ALLTID måste prioriteras. Var enda krona i mitt lönekuvert kommer ju från dom.

Det som gör mig ännu lite mer uppretad är att Bejoken är en av våra kunder.. tyvärr är det dock inte samma folk som står i butiken som vi har att göra med.

Tänk istället om han hade tagit sig några extra minuter och hjälpt mig, då hade jag ju kunnat rekommendera dom istället för att gnälla här.

Nåja, jag har ju några samples att leka med i helgen 8)
Fredrick

Inlägg av Fredrick »

Handla inte där mera..

Jag köper allt från Elfa, vissligen till ett högt pris men då vet jag att jag får mina saker i tid.
Michel

Inlägg av Michel »

Det är väl inte helt utan orsak som det en kommentar som lyder:
'...jag jobbar bara här'

Dock tycker jag att man ska ge ett ställe och dess personer minst 2st chanser.
Det kan ju ha varit en jävlig dag - just den här dagen - för just den här personen.
Det händer alla. :D Frågan är bara hur man klarar av att hantera det.

Jag har en kompis som blir rent av oförskämd när han inte har fått sina 8 timmars sömn. Han har inte ens viljan att försöka stålsätta sig.

Testat att hålla upp en dörr på sistonde?
Antingen möts man av tystnad eller misstänksamma blickar.

Vart tog den enkla frasen 'tack' vägen?
Användarvisningsbild
MicaelKarlsson
Kontakt:

Inlägg av MicaelKarlsson »

En liten protest! :D

Jobbar men inom någon form av serviceyrke (affär/skola/sjukvård/eller liknande) måste man, enligt min mening, lägga bort sina bekymmer och liknande och ge kunden/eleven/patienten/eller annan den service/undervisning/vård/eller annat som de kan förvänta sig, även om personen man möter uppträder som en klant/obildbar/korkad/"eller vad det nu än är för fel på honom/henne".
Kommer jag till en butik kräver jag att bli bemött på ett proffesionellt sätt av en vänlig person. Om inte, kan de ta sina varor och stoppa dem någonstans....
Skriv svar