Har en glassäkring 32mm med ett motstånd i som är avbränd
Nån som vet vart man kan få tag i såna .Jag ringde elfa som hade hört talas om såna men inte kunde hjälpa mig att hitta säkringen.
Beteckning 1/100A 250v 313. Det står inget om värdet på motståndet men färgerna är orange orange röd guld (3.3K Ohm)
Förslag???
Robert
glassäkring med motstånd
Det är nog inget motstånd i säkringen, jag tror det är en ultratrög säkring Du har och de ser lite egendomliga ut. Är det en metallbit som är lindad med ett isolerande material och tråd utanpå och sedan sitter det en säkringstråd lödad till denna metallbit? Där är kanske också en fjäder som drar isär delarna om lödningen släpper?
Ta en bild på den så kan vi se vad det är.
Ta en bild på den så kan vi se vad det är.
Tyvärr har jag ingen bild, säkringen är på jobbet och jag har 5v semester
Inuti på ena sidan sitter det en fjäder på motståndet ,antagligen för att få ihop allt .Och i andra ändan är motståndet ihoplödd med en tunnare tråd som antagligen är smält tråden, Det är den som bränt av.
Säkringen sitter i en handfatskran som har fotocellstyrd påfunktion.(Livsmedelsföretag)Det är ett känt märke på blandaren så det går att få delar därifrån men det kostar också.
Inuti på ena sidan sitter det en fjäder på motståndet ,antagligen för att få ihop allt .Och i andra ändan är motståndet ihoplödd med en tunnare tråd som antagligen är smält tråden, Det är den som bränt av.
Säkringen sitter i en handfatskran som har fotocellstyrd påfunktion.(Livsmedelsföretag)Det är ett känt märke på blandaren så det går att få delar därifrån men det kostar också.