Tjena.
Jag har en ECU till en Yamaha R6 (MC) som har lagt av, och jag är nyfiken på att öppna den och kolla vad som kan ha hänt.
Problemet är att den är ingjuten i en plastbox.
Finns det något bra sätt att komma åt elektroniken i den utan att sabba allt som finns i??
tacksam för alla bra förslag.
/Anders
Öppna gjutbox för motorstyr
- JimmyAndersson
- Kontakt:
Ingen bild?
Nu vet jag inte hur den ser ut, men om det är mycket plast så kan man kanske skala bort det mesta med typ kniv eller såg. När det bara är ett tunnt skal kvar gör man ett jack längs den sidan som är minst ömtålig och pillar in t.ex en smal kniv och liksom skär upp skalet från insidan. Då riskerar man inte att skada några komponenter.
Nu vet jag inte hur den ser ut, men om det är mycket plast så kan man kanske skala bort det mesta med typ kniv eller såg. När det bara är ett tunnt skal kvar gör man ett jack längs den sidan som är minst ömtålig och pillar in t.ex en smal kniv och liksom skär upp skalet från insidan. Då riskerar man inte att skada några komponenter.
I princip alla ingjutna saker som jag stött på så är det någon slags epoxiplast som det handlar om och dom går ialf inte att smälta med värme eller så. Utan dom måste väl isåfall lösas upp med förmodligen något väldigt starkt lösningsmedel om det finns något sådant att få tag på för en privatperson.