$tiff: Jo, här nere är det "betjänter" över allt typ. Man är "Sir", "Mr Mats" eller "Boss" vart man än vänder sig. Ganska lyxigt.
ehf: Mja, jag vet inte riktigt, så värst mycket roliga saker finns det nog inte. Shanghai, Hongkong eller Tokyo är nog mera fyllda mer roliga leksaker än Dubai tyvärr.
Greve Hamilton: Det får bli i den andra laddningen iallfall.
jim_the_one: Mycket "cum" är det här nere :-) Trots att det är ett muslimskt land så är det inga problem att få tag på Ukrainska eller Kineskska prostituerade här nere. Gå in på en hotellbar så har du en klunga omkring dig på 30 sekunder. Utgångspriset (enligt en arbetskamrat) är DHS 2000 (=4000 kr) för fyra st en hel natt, men men det är rejält prutbart. Personligen så undviker jag dylika kvinnor och inrättningar.
TERdON: Kontakten på laddaren är av vanlig "svensk" typ och käkar 230 volt. Nummerpresentation ligger i GSM-protokollet och slås på och av av operatören, så har du NP i din nuverande telefon så kommer du ha np i denhär oxo. Lägger man in nummret och namnet i adressboken så visar den namnet i displayen när man blir uppringd. Däremot vart den lägger adresserna och hur stort telefonens minne är har jag ingen aning om.
gurgalof: Ska ut och skaffa dom vadderade kuverten i kväll, så dom postas i morgon.
AndLi: Jo, att dom kör Linux har jag oxo läst. Kan det vara för att hålla priset nere? Men man tycker ju att Motorola borde ha ett eget OS som dom inte behöver betala licenspengar för iallafall. Fast kanske inte....
mats: om du ser det här innan du postar, så kan jag tyvärr inte betala för mobilen just nu.... har dåligt med pengar. (så e man sjuk också) hata räkningar
Du kan ju skicka den till någon annan istället, så kan jag köpa en nån annan gång... Läser du det försent, så får jag väl skrapa ihop lite pengar...
eftersom telefonen nu kör linux så skulle väl nån guru här smida om den till svenska.
Engelska funkar ju men för sakens skull liksom.
Pch självklart får vi snickra ihop nån datakabel till den av lite junkbox grejer.
matseng skrev:AndLi: Jo, att dom kör Linux har jag oxo läst. Kan det vara för att hålla priset nere? Men man tycker ju att Motorola borde ha ett eget OS som dom inte behöver betala licenspengar för iallafall. Fast kanske inte....
Jag läste nånstans att motorolas eget OS var föråldrat och de behövde något nytt, och av någon anledning satsade de på Linux..
ehf: Jo, greenphone är ju grymt fräck. En sån skulle man inte tacka nej till
Synd att de inte är så lätta att få tag på..
matseng skrev:AndLi: Jo, att dom kör Linux har jag oxo läst. Kan det vara för att hålla priset nere? Men man tycker ju att Motorola borde ha ett eget OS som dom inte behöver betala licenspengar för iallafall. Fast kanske inte....
Jag läste nånstans att motorolas eget OS var föråldrat och de behövde något nytt, och av någon anledning satsade de på Linux..
Motorola är den mobiltllverkare som satsat tidigast och mest på Linux, I flera år redan, faktiskt, särskilt i Asien.
Den som hoppas att den ska vara programmerbar bara för att den kör Linux, lär nog bli besviken. Det är inte självklart att den är öppen på det viset.
Vad kul att det är så många som spontant gillar konceptet! Jag gillar den också. Jag önskar att jag hade upptäckt det här forumet tidigare, då hade jag nog också bett om att få en hemskickad.
Hur är det -- har ni fått hem den, ni som beställde? Fungerar den i Sverige?
Motorola är den mobiltllverkare som satsat tidigast och mest på Linux, I flera år redan, faktiskt, särskilt i Asien.
Den som hoppas att den ska vara programmerbar bara för att den kör Linux, lär nog bli besviken. Det är inte självklart att den är öppen på det viset.
Vad kul att det är så många som spontant gillar konceptet! Jag gillar den också. Jag önskar att jag hade upptäckt det här forumet tidigare, då hade jag nog också bett om att få en hemskickad.
Hur är det -- har ni fått hem den, ni som beställde? Fungerar den i Sverige?