e-paper

Lysdioder, Optiska sensorer, Fiberoptik, Displayer, Lasrar, Optiska kopplare
Användarvisningsbild
gurgalof
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av gurgalof »

Jag har både läst att den skulle släppas, och att den inte skulle släppas här...

matseng: när postar du de? eller kanske ska säga ni ;) (Det verkar nice att jobba i Dubai)
Användarvisningsbild
AndLi
Kontakt:

Inlägg av AndLi »

Surfa lite info om den, låter lite otroligt men den verkar köra linux....

http://linuxdevices.com/news/NS5567800205.html
matseng
Kontakt:

Inlägg av matseng »

$tiff: Jo, här nere är det "betjänter" över allt typ. Man är "Sir", "Mr Mats" eller "Boss" vart man än vänder sig. Ganska lyxigt.

ehf: Mja, jag vet inte riktigt, så värst mycket roliga saker finns det nog inte. Shanghai, Hongkong eller Tokyo är nog mera fyllda mer roliga leksaker än Dubai tyvärr.

Greve Hamilton: Det får bli i den andra laddningen iallfall.

jim_the_one: Mycket "cum" är det här nere :-) Trots att det är ett muslimskt land så är det inga problem att få tag på Ukrainska eller Kineskska prostituerade här nere. Gå in på en hotellbar så har du en klunga omkring dig på 30 sekunder. Utgångspriset (enligt en arbetskamrat) är DHS 2000 (=4000 kr) för fyra st en hel natt, men men det är rejält prutbart. Personligen så undviker jag dylika kvinnor och inrättningar.

TERdON: Kontakten på laddaren är av vanlig "svensk" typ och käkar 230 volt. Nummerpresentation ligger i GSM-protokollet och slås på och av av operatören, så har du NP i din nuverande telefon så kommer du ha np i denhär oxo. Lägger man in nummret och namnet i adressboken så visar den namnet i displayen när man blir uppringd. Däremot vart den lägger adresserna och hur stort telefonens minne är har jag ingen aning om.

gurgalof: Ska ut och skaffa dom vadderade kuverten i kväll, så dom postas i morgon.

AndLi: Jo, att dom kör Linux har jag oxo läst. Kan det vara för att hålla priset nere? Men man tycker ju att Motorola borde ha ett eget OS som dom inte behöver betala licenspengar för iallafall. Fast kanske inte....
Användarvisningsbild
ehf
Kontakt:

Inlägg av ehf »

Användarvisningsbild
gurgalof
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av gurgalof »

mats: om du ser det här innan du postar, så kan jag tyvärr inte betala för mobilen just nu.... har dåligt med pengar. (så e man sjuk också) hata räkningar
Du kan ju skicka den till någon annan istället, så kan jag köpa en nån annan gång... Läser du det försent, så får jag väl skrapa ihop lite pengar...

MVH: Andréas
Användarvisningsbild
Greve Hamilton
EF Sponsor

Inlägg av Greve Hamilton »

Skicka den till mig istället!
matseng
Kontakt:

Inlägg av matseng »

Gurgalof: Ok.

Greve Hamilton: Ok.
Jim_the_one

Inlägg av Jim_the_one »

eftersom telefonen nu kör linux så skulle väl nån guru här smida om den till svenska.
Engelska funkar ju men för sakens skull liksom.
Pch självklart får vi snickra ihop nån datakabel till den av lite junkbox grejer.

:D
Användarvisningsbild
ehf
Kontakt:

Inlägg av ehf »

Mats: hur lång tid brukar det ta för brev/paket att komma fram till sverige från dubai? :)
maxxflow

Inlägg av maxxflow »

matseng skrev:AndLi: Jo, att dom kör Linux har jag oxo läst. Kan det vara för att hålla priset nere? Men man tycker ju att Motorola borde ha ett eget OS som dom inte behöver betala licenspengar för iallafall. Fast kanske inte....
Jag läste nånstans att motorolas eget OS var föråldrat och de behövde något nytt, och av någon anledning satsade de på Linux..

ehf: Jo, greenphone är ju grymt fräck. En sån skulle man inte tacka nej till :drool: :hacker:
Synd att de inte är så lätta att få tag på..
Användarvisningsbild
ehf
Kontakt:

Inlägg av ehf »

maxxflow: jo grymt att kunna forma mjukvaran så som man vill ha det :)

Mats: hur fungerar det med knapparna på telefonen? tycker det måste vara skumt att knappra på den, den har ju inga "riktiga" knappar?
matseng
Kontakt:

Inlägg av matseng »

Jag får fortfarande svenska julkort som är postade i mitten av december ner till mig, men åt andra hållet med riktigt porto så tar det 5-7 dagar.

Nje, knapparna känns helt ok, fast jag är ju van med en V3 RAZR å andra sidan. Det finns ett klick-känsla även fast tangentbordet är platt.
gnirre
Kontakt:

Inlägg av gnirre »

maxxflow skrev:
matseng skrev:AndLi: Jo, att dom kör Linux har jag oxo läst. Kan det vara för att hålla priset nere? Men man tycker ju att Motorola borde ha ett eget OS som dom inte behöver betala licenspengar för iallafall. Fast kanske inte....
Jag läste nånstans att motorolas eget OS var föråldrat och de behövde något nytt, och av någon anledning satsade de på Linux..

ehf: Jo, greenphone är ju grymt fräck. En sån skulle man inte tacka nej till :drool: :hacker:
Motorola är den mobiltllverkare som satsat tidigast och mest på Linux, I flera år redan, faktiskt, särskilt i Asien.

Den som hoppas att den ska vara programmerbar bara för att den kör Linux, lär nog bli besviken. Det är inte självklart att den är öppen på det viset.

Vad kul att det är så många som spontant gillar konceptet! Jag gillar den också. Jag önskar att jag hade upptäckt det här forumet tidigare, då hade jag nog också bett om att få en hemskickad.

Hur är det -- har ni fått hem den, ni som beställde? Fungerar den i Sverige?

Jag som frågar är journalist på Elektroniktidningen och har skrivit en hel del om Linux i inbygda system i allmänhet och i mobiltelefoner i synnerhet.
Här är min anmälan av Motofone när den dök upp i slutet av november förra året..

[/url]
Användarvisningsbild
AndLi
Kontakt:

Inlägg av AndLi »

Nope de har inte kommit än, inte min i alla fall..
G4jm0r

Inlägg av G4jm0r »

gnirre skrev:
maxxflow skrev:

Motorola är den mobiltllverkare som satsat tidigast och mest på Linux, I flera år redan, faktiskt, särskilt i Asien.

Den som hoppas att den ska vara programmerbar bara för att den kör Linux, lär nog bli besviken. Det är inte självklart att den är öppen på det viset.

Vad kul att det är så många som spontant gillar konceptet! Jag gillar den också. Jag önskar att jag hade upptäckt det här forumet tidigare, då hade jag nog också bett om att få en hemskickad.

Hur är det -- har ni fått hem den, ni som beställde? Fungerar den i Sverige?

Jag som frågar är journalist på Elektroniktidningen och har skrivit en hel del om Linux i inbygda system i allmänhet och i mobiltelefoner i synnerhet.
Här är min anmälan av Motofone när den dök upp i slutet av november förra året..

[/url]
Välkommen till Elektronikforumet :)
Skriv svar