Volvo 850 kombi - också underhåll och mera reparationer

Berätta om dina pågående projekt.
Användarvisningsbild
DennisCA

Re: Volvo 850 kombi - också underhåll och mera reparationer

Inlägg av DennisCA »

Jag provade göra alla andra emblem i samma stil och fota i dagsljus

Bild

Tror detta kan bli bra faktiskt, och unikt. Den blanka ytan kunde jag få till bra om jag slipar till 800-1000 och klarlackar dessa, då håller de bäst också.
Användarvisningsbild
DennisCA

Inlägg av DennisCA »

Nu har jag lackat dom, applicerat 2k klarlack med en pensel så det skulle bli relativt tjockt lager, det slätade ut sig själv bra.

Bild

Nästan så man undrar om det blev för glansigt, ska testa på bilen och se. Då jag har ett tjockt lager kan jag slipa ner det med sandpapper mot en flat yta så det blir en flatare look.
Användarvisningsbild
toffie
Kontakt:

Inlägg av toffie »

Jag tycker det ser supersnyggt ut, men jag vet inte om jag gillar det silvriga mot bilens färg. Det är enbart mina egna tankar, så du ska absolut inte se det som några klagomål!

Original är det väl svart mellan bokstäver och siffror väl? Tror det är det som gör det att jag inte riktigt gillar det mot bilens färg. Antingen svart eller bilens färg emellan hade nog jag valt, men jag kan tänka mig att det är en väldans massa jobb.

Oavsett så ser det supersnyggt ut!
Användarvisningsbild
DennisCA

Inlägg av DennisCA »

Ja utseendet på dessa är nog fixerat vid detta laget. Ej monterat ännu, låter klarlacken härda ett tag.

Tvättat bilen med keramiskt schampo, mötte saltbilen förra veckan på vägen så vill skölja bort skiten och få lite skydd. Må saltbilen få punktering i all evighet, amen.

Bild

Ser ut som den kunde sänkas litet där framme, bakändan tycker jag ligger ganska bra till höjdmässigt men framändan ser ut som den är högre upp. Jag gjorde ju samma på saaben i år, sänkte framändan och det började se riktigt bra ut.
Användarvisningsbild
l2t

Inlägg av l2t »

Ser nästan ut som den precis kommit från fabriken. :tumupp:
Skriv svar