Gissning: ABS-lampan kanske tänds om ett hjul är låst vid start?
Just ja, jag tror jag nämnt det, kanske flera gånger, men: Om din 850 har OBD2-uttag så skaffa appen "850 OBD2" (eller något liknande) (och såklart en ELM337-kompatibel OBD2<->blåtand-dongle ifall du inte redan har). Fritt ur minnet så är den tillverkad av några i ditt land Finland, och jag tror den kostar typ €2 eller något liknande löjligt lågt belopp.
Specifikt så kan den appen läsa felkoder och liknande för de där grejerna som inte t.ex. Torque och liknande appar klarar.
Eller, vad använder du för att läsa felkoder och liknande?
Det kan ju kanske vara bra att köra app som kan visa live-data från moduler, och låta en sån app visa hastighet för båda bakhjulen varje gång du startar efter att du använt handbromsen (och har tid nog att starta app osv).
Annars har jag funderat på att det borde gå rätt bra att använda förstärkare+högtalare för att analysera ABS-fel. Typ i en bil med fyra dörrhögtalare, eller två dörrhögtalare + två hatthyllehögtalare för icke-kombi, så ordna något som antingen kan mixa-fixa-dona med signalen mellan stereo och slutsteg, eller relä som kan växla in separat slutsteg, och bara skicka ABS-sensorsignalerna till respektive kanal. Klart mer jobb att rigga upp, men samtidigt nästan inget jobb att aktivera när man ska köra bilen. Kan ju till och med aktiveras automatiskt när man kört startmotorn och så måste man växla tillbaka till normalläge för hand.
(Oj, nu fick jag ett giltigt svepskäl att tjata om Ford Granada: Ifall man har högtalare på sidoväggarna i bagageutrymmet på en Granada kombi så studsar ljudet så att man hör vänster högtalare i höger öra och vice versa ifall man sitter fram. Helt knäppt, ställ balanskontrollen åt ena hållet, ljudet kommer i t.ex. höger öra, och så utan att röra några reglage så går man ur bilen, öppnar luckan och lyssnar bak och det är vänster högtalare som spelar

)