Bygge av labbhörna/rum! [Update på gång!]
- ElectricMan
- Kontakt:
- ElectricMan
- Kontakt:
- JimmyAndersson
- Kontakt:
Snyggt! 
Lite trassligt i kabelrännan bara..
Var är den gröngula datorn nu?
Tidigare var det någon som skrev att något i stil med att du inte borde ha kvar plåtskåpet (nere till vänster). Jag är glad att du inte lyssnade.
Det, ihop med de två nya plåt(?)hurtsarna passar perfekt ihop med väggens färger. Dessutom blir då bordets färg en "kontrastfärg", så det passar perfekt. Ser ut som en mix av kontor och välstädat elektroniklabb istället för "pojkrum". 
Jag kom att tänka på en grejj som borde ha nämnts tidigare.
Din bildskärm står för lågt ner.
En bildskärm ska stå på en sådan höjd att övre kanten på bildskärmen är i höjd med ögonen. Annars sitter man och tittar ner för mycket, vilket inte är speciellt nyttigt för nacken.

Lite trassligt i kabelrännan bara..

Var är den gröngula datorn nu?
Tidigare var det någon som skrev att något i stil med att du inte borde ha kvar plåtskåpet (nere till vänster). Jag är glad att du inte lyssnade.

Jag kom att tänka på en grejj som borde ha nämnts tidigare.

Din bildskärm står för lågt ner.
En bildskärm ska stå på en sådan höjd att övre kanten på bildskärmen är i höjd med ögonen. Annars sitter man och tittar ner för mycket, vilket inte är speciellt nyttigt för nacken.
JimmyAndersson: Jag brukar hålla med dig men nu triggar du nog ett larm. Jag håller inte med om att skärmen är för lågt ner. Jag tycker den verkar vara riktigt lagom. Min ergoterapeut rekommenderade att överkant skulle ligga cirka 5-10 cm under ögonhöjd och på väldigt många ställen på nätet kan man läsa just att det ska vara ögonhöjd eller lite under. Så jag tror faktiskt inte det är så långt ifrån sanningen eller vad säger du electric_man, var landar ögonhöjden i förhållande till övre skärmkanten?
Däremot håller jag med Jimmy att det var vääääldigt trassligt i kabelrännan för att vara nydragna kablar, pinsamt...
Däremot håller jag med Jimmy att det var vääääldigt trassligt i kabelrännan för att vara nydragna kablar, pinsamt...

Sen har vi ju alla de som gör det medsm2wmv skrev: Inte alla fruntimmer som förstår att man kan köpa ett hus enbart för sin hobby...så man har en plats att ha alla master mm.

Och masterna hade ju varit perfekta att fästa upp solskydden i, om det nu råkar vara ont om träd

Jag tror ett förhållande behöver förståellse för varandras hobbies för att funka...
Att dela hobby underlättar också en del

Och på tal om topic har jag provat alla varianter, stort mekskrivbord i vardagsrummet, med 2-3 gardrober pryttlar i hallen. Blev inte så många projekt gjorda. På tiden stationär dator med 19" CRT var hippt

I lägenhet två blev det 1 gardrob i hallen och laptop. Projekten gjordes ju endå på jobb..
I lägenhet 3 blev det en gardrob och en stängbar datorhurts och en sambo

Nu har den så kallade projektgardroben blivit ett rum i källaren, lite projekt har det blivit, men de är mest större och hanteras i pannhuset/logen

Och de allmäna boytorna försöker vi hålla ganska rena från hobbygrejor(prylar överhuvud taget). Men det händer mer än ofta att så inte bli fallet, från bägges sidor...
- MicaelKarlsson
- Kontakt: