Bygge av labbhörna/rum! [Update på gång!]

Berätta om dina pågående projekt.
Användarvisningsbild
Stinrew
Kontakt:

Inlägg av Stinrew »

Men va f@n, bänkskivan ska inte synas ju. Om man kan skönja bänkskiven betyder det att man har för få projekt igång! :D
Användarvisningsbild
ElectricMan
Kontakt:

Inlägg av ElectricMan »

Här kommer resultatet!

EF på skärmen, såklart! :D
Bild

Här är ändringen jag gjorde, i och med den så behövde jag inte kapa i skivan.
Bild

Hyllan. (den är inte böjd)
Bild

"Dö hörnet"
Bild

Jävligt nice med kabelrännan :)
Bild

Nu är ni lite :eek2: och :lie: och lite sugen på att :madmodder: ??
Användarvisningsbild
sm2wmv
Kontakt:

Inlägg av sm2wmv »

Snyggt, jag gillar också att du inte har kablarna på golvet!
Användarvisningsbild
DjAlbert

Inlägg av DjAlbert »

Snyggt!
Gillar kabelrännan. Är det den från Kjell&Co ?
Användarvisningsbild
Stinrew
Kontakt:

Inlägg av Stinrew »

Där ja, men fram med ESD-matta och projekt så det ser levande ut :D
Användarvisningsbild
mri
Kontakt:

Inlägg av mri »

Ser bra ut!
En liknande hylla på skenor skall jag också ha så jag kan justera hyllhöjderna. Tänkte ha instrument (ocilloscop, etc.) på första hyllan så de inte stjäl bordsutrymme. Och nån form av kabelränna förståss måste jag ha.
Användarvisningsbild
ElectricMan
Kontakt:

Inlägg av ElectricMan »

Allt är från ikea, utom konsolerna som är från k-rauta :)
Användarvisningsbild
JimmyAndersson
Kontakt:

Inlägg av JimmyAndersson »

Snyggt! :tumupp:
Lite trassligt i kabelrännan bara.. :)

Var är den gröngula datorn nu?

Tidigare var det någon som skrev att något i stil med att du inte borde ha kvar plåtskåpet (nere till vänster). Jag är glad att du inte lyssnade. :) Det, ihop med de två nya plåt(?)hurtsarna passar perfekt ihop med väggens färger. Dessutom blir då bordets färg en "kontrastfärg", så det passar perfekt. Ser ut som en mix av kontor och välstädat elektroniklabb istället för "pojkrum". :tumupp:

Jag kom att tänka på en grejj som borde ha nämnts tidigare. :oops:
Din bildskärm står för lågt ner.
En bildskärm ska stå på en sådan höjd att övre kanten på bildskärmen är i höjd med ögonen. Annars sitter man och tittar ner för mycket, vilket inte är speciellt nyttigt för nacken.
Användarvisningsbild
SA4AQS
Kontakt:

Inlägg av SA4AQS »

Skaffa ett par lagom stora högtalare och ställ under skärmen så har du ett nice ljud till datorn sammtidigt som skärmen kommer i rätt höjd.

Vad är det för modell på burken?
Användarvisningsbild
maha
EF Sponsor

Inlägg av maha »

JimmyAndersson: Jag brukar hålla med dig men nu triggar du nog ett larm. Jag håller inte med om att skärmen är för lågt ner. Jag tycker den verkar vara riktigt lagom. Min ergoterapeut rekommenderade att överkant skulle ligga cirka 5-10 cm under ögonhöjd och på väldigt många ställen på nätet kan man läsa just att det ska vara ögonhöjd eller lite under. Så jag tror faktiskt inte det är så långt ifrån sanningen eller vad säger du electric_man, var landar ögonhöjden i förhållande till övre skärmkanten?

Däremot håller jag med Jimmy att det var vääääldigt trassligt i kabelrännan för att vara nydragna kablar, pinsamt... :wink:
Användarvisningsbild
squiz3r
Kontakt:

Inlägg av squiz3r »

Är det bara jag som är väldigt oergonomisk?? Jag brukar halvligga i stolen så ögonen kommer i höjd med underkanten på skärmen :oops:

Det är lite synd med den "döda hörnan" men annars blev det coolt!
Användarvisningsbild
AndLi
Kontakt:

Inlägg av AndLi »

sm2wmv skrev: Inte alla fruntimmer som förstår att man kan köpa ett hus enbart för sin hobby...så man har en plats att ha alla master mm.
Sen har vi ju alla de som gör det med :) De som själva behöver några hektar mark och 2-300m2 lokal att hålla till i... Och hade de fått hade de gärna slängt upp en hall på en minst 20x60 m :) Och tar C kort...

Och masterna hade ju varit perfekta att fästa upp solskydden i, om det nu råkar vara ont om träd :)

Jag tror ett förhållande behöver förståellse för varandras hobbies för att funka...
Att dela hobby underlättar också en del :)

Och på tal om topic har jag provat alla varianter, stort mekskrivbord i vardagsrummet, med 2-3 gardrober pryttlar i hallen. Blev inte så många projekt gjorda. På tiden stationär dator med 19" CRT var hippt :)

I lägenhet två blev det 1 gardrob i hallen och laptop. Projekten gjordes ju endå på jobb..

I lägenhet 3 blev det en gardrob och en stängbar datorhurts och en sambo :) Trångt som attan, användes knappt.

Nu har den så kallade projektgardroben blivit ett rum i källaren, lite projekt har det blivit, men de är mest större och hanteras i pannhuset/logen :)

Och de allmäna boytorna försöker vi hålla ganska rena från hobbygrejor(prylar överhuvud taget). Men det händer mer än ofta att så inte bli fallet, från bägges sidor...
Användarvisningsbild
MicaelKarlsson
Kontakt:

Inlägg av MicaelKarlsson »

electric_man: Snyggt!! :D

Måste skaffa någon form av kabelränna/Kabelhållare för att underlätta mitt krig mot di små ulliga gråa kräken!! :evil: :twisted: :evil: 8)
Användarvisningsbild
squiz3r
Kontakt:

Inlägg av squiz3r »

Kabelrännor är för mesar, Riktiga män lär sig leva med de gråa djuren! :lol:
Bild
Användarvisningsbild
SA4AQS
Kontakt:

Inlägg av SA4AQS »

En sån där APC fögrenings pinne har jag också plus fem andra fultjockade.
Skriv svar