neezzen:
Som det ser ut nu så blir det en egen ESC, dels för att de jag hittar är för dyra/inte har den funktionalitet jag vill ha samt att det är kul att lära sig nya saker.

Jag själv funderar på att göra en liten koppling med nRF24L01+ för att göra en styrdosa. Har haft mycket trevliga erfarenheter av den samt att den drar lite ström.
Frågan är bara hur man gör överföringen säker, så ifall dosan dör så skenar inte brädan. Antagligen har matt något meddelande som skickas i kanske 10 Hz och missas 3 meddelanden så stänger den av sig. Men det får man kolla på samt testa vad som ger nog bra säkerhet.
Dödmansgrepp har jag funderat på. Jag tänkte att man sätter en töjningsgivare under brädan så den känner om man står på den.
Det borde fungera tycker jag, men får se hur det blir tillslut. Iaf så behöver man inte stå på någon speciell plats.
Hur man ska montera motorerna är också en stor fundering. Jag skulle helst vilja ha 4-hjulsdrift, men det känns lite orealistiskt då man behöver fler motorkontrollers.
Men jag tror på två stycken, placeringen har jag dock ingen aning om än men det tror jag blir en smaksak.
Jag har kollat mycket på drivningen och rem tycks vara det bra valet. Det låter mindre och är billiga att införskaffa, samt att Ebay är överfullt av bra kugghjul.
l2t:
Mycket intressant läsning, tackar!