Dinglande sladd från en kuldosa, tillåtet?
- 13th.Marine
- EF Sponsor
Re: Dinglande sladd från en kuldosa, tillåtet?
De nya installationsreglerna säger väl dessutom att uttaget ska placeras ovanför skåpet så att man kan dra ut stickproppen utan att lyfta ut skåpet. (Rimmade illa med åtminstone IKEAs överskåp där man inte ens kunde montera upp det utan att ha kylen borta.)
- anders_bzn
- Kontakt:
Jag vill minnas att Ikeas överskåp har en luftspalt i bakkant, melllan skåpets baksida och väggen. Sen brukar överskåpet sitta ca 10cm ovanför kylen, i framkant sätter man ett ventilationsgaller.
- prototypen
Och vad skulle det göra för skillnad på vägguttaget?
Protte
Protte
I instruktionen till min snaste diskmaskin står det att elurtaget inte får vara bakom maskinen. Men jag tror inte att många flyttar på det bara för att det står så.
Nej, man får inte hänga en oklamrad kabel utan dragavlastning från en kulo.
Sen vill jag som föredetta vitvarureperatör påpeka att de 5cm luft man får från vägguttaget är ett minimum för en glad frys.
Sen vill jag som föredetta vitvarureperatör påpeka att de 5cm luft man får från vägguttaget är ett minimum för en glad frys.
Senaste är att det ska sitta 200mm över golv i intilliggande skåp.danei skrev:I instruktionen till min snaste diskmaskin står det att elurtaget inte får vara bakom maskinen. Men jag tror inte att många flyttar på det bara för att det står så.
- prototypen
<<Senaste är att det ska sitta 200mm över golv i intilliggande skåp.>>
Med en sockel som är 150 + bottenskivan som är 16 så ska uttaget nog sitta högre.
Protte
Med en sockel som är 150 + bottenskivan som är 16 så ska uttaget nog sitta högre.
Protte