Mäta och felsöka! Saken är den att den stannar. RUN lampan slocknar och klockan stannar. Man ser ingen vidare aktivitet på bussen. Jag har för mig att det finns någon form av busstimeout som genererar SSYN om inte slaven svarar inom en viss tid, kanske 30 us eller så det borde inte vara på grund av att minnet inte svarar som den stannar.bqt skrev:(Irriterande att man inte kan citera det senaste inlägget...)
Triggningen är som sagt var ingen stor grej. Jag läser fel ibland, och behöver läsa om informationen ett par gånger innan det går ihop.
Vad gäller det egentliga problemet så håller jag med om att det inte är uppenbart vad som skulle vara felkopplat om det är ett prob-problem. Men det var en reflektion. Något mer som talar emot ett problem med probarna är ju att den även ser ut att stanna, vilket inte borde ske om det verkligen bara var ett problem med probar. Men om den verkligen försöker hämta från den adressen så kan jag tänka mig att det tar helstopp, för det finns nog inget som svarar där.
Men det är ju bara att mäta och felsöka.
Jag kommer nog göra så att jag flyttar 8 av databussen höga bitar till mikrokodsaddressbussen och ser vad som händer där (samtidigt om analysatorn klarar det).