Senaste nytt:
Allt har legat still ett tag nu, blev pappa idag till en liten tjej på 1330 gram!
Men har ändå ägnat den lilla tiden jag haft åt att pilla med bygget!
Har experimenterat med kylplattan; prövat bl.a. Akryl samt Delrin (acetalplast) med varierande resultat! Tror jag måste börja leka med volt och ampere för att få en bra setup! Har inte fått mina 12706:or ännu men de borde vara här snart, har dessutom skakat fram två 12709:or till för säkerhets skull hehe! Vidare så är jag numera (snart) lycklig ägare till en 6" Fiestawaretallrik, för er som vill veta vad det är, Google it

Ropade hem den på Ebay!
Idag firade jag med att beställa en monsterfläkt till Corsairs radiator, en Scythe gentle typhoon 120mm 5400 rpm, se
http://www.coolingstuff.se/p/472/scythe ... phoon-5400
Den där fläkten bör klara att trycka in en bra mängd luft genom radiatorn och få ner tempen på vattnet ett par grader till! Det viktiga här är ju en fläkt som klarar att leverera ett stort tryck och inte vara vara bra på att flytta luft! Nu måste jag ta upp ett till hål för ytterligare en frånluftsfläkt! De är vardera på 75 cfm och Typhoonen är på 151 cfm så det ska bli bra flöde i bygget!
Har letat efter en leverantör av plexikupoler som inte ruinerar en, behöver en som är Max 200 mm i diameter sen spelar höjd ingen större roll! Hittade Akriform som gärna säljer en till mig för 200-300:- ca men se skickar inte utan man måste hämta i Sollentuna, lite långt från Skåne tyvärr

Verkar vara en svår grej att få tag på! Tips? Har fått ett bud från en annan kupoltillvekare och de ville ha 900:- för en 200x80mm i plexi, lite för tungt för min börs! Anledningen till att jag vill ha en i plexi är för att slippa att samma sak händer igen som med glaskupan när den sprack!
(Ursäkta ev. kass stavning, sitter på mobilen)