IR-dioder som avger (märkbar) värme?

Övriga diskussioner relaterade till komponenter. Exempelvis radiorör, A/D, kontaktdon eller sensorer.
v-g
EF Sponsor

Inlägg av v-g »

Jimmy:Luktat då?

Helt rätt svar! Du vann en ketchup & senap nere på macken! (korven får du köpa själv) :D
Gimbal

Inlägg av Gimbal »

En gissning, när du börjar frysa om fingrarna så var det ganska länge sedan du åt? Isåfall, ät mer, helst innan du börjar frysa. Är du redan överviktig så är det kanske ingen bra ide :)
Användarvisningsbild
JimmyAndersson
Kontakt:

Inlägg av JimmyAndersson »

v-g: Igår kväll både luktade och smakade jag på glöggen. :)

>korven får du köpa själv
Ok, jag går förbi en mack när jag ska till verstaden. Jag alltså behöver bara till de på macken att det var jag som vann? :D

Nu ska jag följa Doktor Gimbals råd. Mat-dags! :)
Förresten är jag inte överviktig. Jag tycks kunna äta hur mycket som helst utan att det syns.

*BEEP* Off-topic... *BEEP* Off-topic... *BEEP* Off-topic...
:lol:
Gimbal

Inlägg av Gimbal »

Ett trick är värmeljus, passar fint så här års. Har själv lite kallras från ett fönster intill dataplatsen, men ger moteld med 4-5 värmeljus.
Användarvisningsbild
PHermansson
EF Sponsor
Kontakt:

Inlägg av PHermansson »

Moteld :)
Hmm 4-5 värmeljus på min datorplats skulle nog snart resultera i större brand med tanke på allt som ligger här och skräpar.
OnT: Det finns ju massa värme i datorn, själv tycker jag lådan under bordet är bra att värma fötterna på. Kanske går att konstruera ett 'avgasrör' som blåser värmen från lådan över tbordet?
Användarvisningsbild
JimmyAndersson
Kontakt:

Inlägg av JimmyAndersson »

Gimbal: Smart idé med värmeljus.

PHermansson: Tyvärr blåser det inte särskillt varmt från min dator. Har nog lite för bra ventilation så att luften hinner kylas ner.

Minns däremot att nätdelen till min Vic20 blev varm och trevlig att sätta fötterna på. :)
Skriv svar