Chargepump med spindelreläutgång
Chargepump med spindelreläutgång
Har fixat ett kort med chargepump/watchdog till fräsen. Kortet har även en ingång för spindelrelä som är kopplat tillsammans med chargepumpsignalen. Rätt konfigurerbart hur man vill att utgångarna ska vara konfigurerade, Active low/high, driven eller open collector utgång till spindeln. Lysdiod som indikerar när watchdog är OK, finns stiftlist att dra ut lysdioden till chassi om man så vill. 40x40 3mm fästhål.
Kort finns över, komponenter kan nog fixas. Har inte räknat på pris om någon skulle vara intresserad.
Vänster plintrad nerifrån och uppåt:
- GND
- Watchdogsignal in, pullup finns att bestycka om man har open collector utgång
- Spindle on input signal
- +5V in
Höger plintrad nerifrån och upp:
- GND
- Enable out, driven 5V, active low/high valbart via jumper
- Spindel on output, kopplad tillsammans med enablesignalen så tappar man watchdog så stannar spindeln. Konfigurerbar som open collector eller active low/high valbart.
- Spindel on output V+. Vid konfigurerad som open collector utgång så kan andra spindelreläpolen kopplas hit för enklare kabeldragning (MOSFET 200mA)
- Spindelrelä input voltage GND (Matningsspänning till reläet för renare kabeldragning)
- Spindelrelä input voltage V+ (Matningsspänning till reläet för renare kabeldragning)
Kort finns över, komponenter kan nog fixas. Har inte räknat på pris om någon skulle vara intresserad.
Vänster plintrad nerifrån och uppåt:
- GND
- Watchdogsignal in, pullup finns att bestycka om man har open collector utgång
- Spindle on input signal
- +5V in
Höger plintrad nerifrån och upp:
- GND
- Enable out, driven 5V, active low/high valbart via jumper
- Spindel on output, kopplad tillsammans med enablesignalen så tappar man watchdog så stannar spindeln. Konfigurerbar som open collector eller active low/high valbart.
- Spindel on output V+. Vid konfigurerad som open collector utgång så kan andra spindelreläpolen kopplas hit för enklare kabeldragning (MOSFET 200mA)
- Spindelrelä input voltage GND (Matningsspänning till reläet för renare kabeldragning)
- Spindelrelä input voltage V+ (Matningsspänning till reläet för renare kabeldragning)
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Re: Chargepump med spindelreläutgång
Hmm, 150:- plus moms och frakt för omonterat kit. Så får jag in nån krona i enskilda firman. F-skatt finns om faktura önskas.
Låter det rimligt?
Låter det rimligt?
Det blev ju bra det där! Jag återkommer med hur många jag behöver 

Gött, har 7st kretskort kvar efter kankki och ensten fått sina.
Någon som vet hur transistorerna ska sitta - alltså vilken transistor som ska sitta var?
Missat detta, är helt klart sugen på ett kort om du har kvar!!!
Syns på BOMen, Q1 samt Q3 ska vara BC547 och Q2 är MOSFET 2N7000ensten skrev:Någon som vet hur transistorerna ska sitta - alltså vilken transistor som ska sitta var?
Limestone - Yes, finns kit kvar, skicka ett PM med namn och adress så fixar jag en förskottsfaktura imorgon om du vill ha ett kit. Kanske min IO-expander kan vara intressant också: http://www.elektronikforumet.com/forum/ ... =5&t=64852
Kan inte hitta dokumentationen på denna. Fattar inte var jag har gjort av den?