Visa upp vad vi fräst.
Re: Visa upp vad vi fräst.
Började först "precisionsmåla, med tanke på kanten var det inga problem, men väldigt tidskrävande.
Insåg ju sen att jag måste slipa ytan ändå, så bara smaskade på med färg, en del utanför, men allt blev ju fyllt
och sen slipade jag bara bort överflödet =)
Japp exakt så gjorde jag med gravyren, lilla fräsen köra det djupaste spåret, sen körde V-biten resterande och skapade harmoni =)
Insåg ju sen att jag måste slipa ytan ändå, så bara smaskade på med färg, en del utanför, men allt blev ju fyllt
och sen slipade jag bara bort överflödet =)
Japp exakt så gjorde jag med gravyren, lilla fräsen köra det djupaste spåret, sen körde V-biten resterande och skapade harmoni =)
Minsta möjliga? Annars brukar man ju oftast göra tvärt om, dvs välja största möjliga i förhållande till vad man fräserfrallzor skrev:Faktiskt bara att testa "grovfräsa" med minsta möjliga stål innan gravyren för att få bästa möjliga botten avverkad.

Jag kan tänka mig att man vinner en del på att kapa av fibrerna innan den slutgiltig fräsningen.
Det jag undrar över är hur man får till seriferna? Går fräsen upp grundare där?
Hur gör du 90b graders avslutning på linjen mellan texterna?
Det jag undrar över är hur man får till seriferna? Går fräsen upp grundare där?
Hur gör du 90b graders avslutning på linjen mellan texterna?
En låda som min FC till Quadkoptern ska få bo i. Skippade finishing pass osv, så den ser lite halvkass ut.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Ensten. japp, jag skriver ut textern på skylten i Vectric Aspire och väljer en V-carve funktion bara.
Sen väljer man bara om den ska gå ner hela verktygets djup i texten eller ha en platt botten.
Detta kör man sedan på allt man vill, funkar även på geometriska former som linjen, programmet löser allt sånt enligt datan man angivit.
Du kan se lite här, dock blev kvallen lite lidande då jag tänkte ladda upp på vimeo först
Sen väljer man bara om den ska gå ner hela verktygets djup i texten eller ha en platt botten.
Detta kör man sedan på allt man vill, funkar även på geometriska former som linjen, programmet löser allt sånt enligt datan man angivit.
Du kan se lite här, dock blev kvallen lite lidande då jag tänkte ladda upp på vimeo först

-
Mitt första alster från fräsen. Eller ja andra skulle ja säga. Har gjort ett kretskort med.
Dock blev bilden ruskigt suddig.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Vilket program har du använt?danielr112 skrev:Mitt första alster från fräsen. Eller ja andra skulle ja säga. Har gjort ett kretskort med.
-
Vcarve Pro samt Mach3.
Sedan Sprayade jag över hela med svart färg. Lät torka och slipade sedan för att få bort det på ytan. Sedan på med lite olja.
Sedan Sprayade jag över hela med svart färg. Lät torka och slipade sedan för att få bort det på ytan. Sedan på med lite olja.
Borde den inte sitta upp med 4 eller åtminstone 3 så den inte kan ta skada när de blåser?
- tecno
- Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
- Kontakt:
Varför lägger du inte upp bilderna här på EF, allt för att slippa dessa opålitliga filservrar ute på nätet som är off stup i kvarten.
För att slippa ladda upp på 20000 ställen 
Imageshack har funkat fint för mig alltid, de lär inte lägga ner närmaste tiden heller.

Imageshack har funkat fint för mig alltid, de lär inte lägga ner närmaste tiden heller.