Bygget är lite av "vi löser det varefterbygge" så jag har lösa planer men bygger varefter så tips tas emot.
Motorn ska bli en 24V 500W motor från rull.se(http://www.rull.se/El-motorkit_-_L%C3%A ... _500W,_24V) som det ser ut just nu, jag har faktiskt inte beställt den ännu. styrningar finns gott om från kina för struntpriser och jag har beställt en variant för att still nyfikenheten runt en sak men mer om det sen.
Den ska hamna inom den här nya lagen om elfordon som max går 20km/h men eftersom det är barn som ska köra den så ska jag göra den betydligt långsammare än så, jag ska testa 2,5 vägar, en med nerväxling, har beställt drev för det, ett bak, ett fram. det andra är att begränsa gasen.. har ett par olika uppslag på det- mer om det sen. Vi åker ibland till ett ställe som har en grusgrop nämligen och där vill jag kunna låta den äldre grabben får känna vinden i håret i hela 20km/h

Detta chassi fick jag av en kollega:
Här ovan har jag redan skruvat bort bensinmotorn och tvättat av den bara.
Det befintliga motorfästet har jag ingen nytta av och jag måste få in batterier någonstans så jag köpte ett par spikplåtar för att svetsa dit.
lite svetsande senare och lite rostskydd så satt plåten för motorn och plåten för det främre batteriet, det batteriet under är en veckad spikplåt som är uppfäst med skruv under, anledningen till detta är att jag inte får in batteriet någon annan väg än underifrån! så jag måste kunna ta bort det.
Provar att ställa in det andra batteriet, tanken är att hålla dem på plats med spännband, det är vad jag har kommit på just nu iallafall. Det vore snyggare med nån nylonpåse att dölja dem under.
Batterierna är 12Ah 12V Gel batterier. tiden får utvisa vad det ger för batteritid!