Röret måste sitta väldigt tajt i böj-delen av verktyget, annars ser det lätt skit ut.
@skorpion:
Varför ska du bygga väskorna, är det något speciellt ändamål?
Gjorde den här korgen åt mor en gång i tiden:
Böja 15mm stålrör 1mm gods för hand?
Re: Böja 15mm stålrör 1mm gods för hand?
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Tack 
Jag ville höja ribban lite, så den är gjord av två rörbitar med alla böjar på den ena, lite trixigt.
Sen ville jag inte ha några rörändar synliga, och ett lyfthandtag(fast det visade sig vara på gränsen, benskölden var för vek).
Utseendemässigt och volymmässigt blev det inte riktigt bra, lyset begränsar höjden rejält och det ser lite ut som en kundvagn...
-
@skorpion:
Kom på att jag har ett par Krauser eller vad de heter ligger nere i förrådet. Fula som stryk, jag tog bilder på dem för att sätta ut dem på Tradera, det var några år sen...
Ett par hundra kronor, så slipper du kanske bygga...

Jag ville höja ribban lite, så den är gjord av två rörbitar med alla böjar på den ena, lite trixigt.

Utseendemässigt och volymmässigt blev det inte riktigt bra, lyset begränsar höjden rejält och det ser lite ut som en kundvagn...
-
@skorpion:
Kom på att jag har ett par Krauser eller vad de heter ligger nere i förrådet. Fula som stryk, jag tog bilder på dem för att sätta ut dem på Tradera, det var några år sen...

Ett par hundra kronor, så slipper du kanske bygga...
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
NULL: Anledningen till att jag ska bygga väskorna är för att det blir billigare så, och sedan kan jag optimera dessa till min MC som inte har original ljuddämpare. Det är också därför som jag var tvungen att göra väskupphängningen själv.
Jag behöver större väskor än de du erbjuder mig att köpa, så jag får tack nej på erbjudandet.
Hursomhelst, så såg jag att touringbutiken (som ypperligt nära för mig) sålde iväg lagerskadade väskramar för 500:- så jag har nu införskaffat mig en okänd väskram som jag skall gå lös på med vinkelslip och svets
Tack för all hjälp å tips jag fått!
MVH
Niclas
Jag behöver större väskor än de du erbjuder mig att köpa, så jag får tack nej på erbjudandet.
Hursomhelst, så såg jag att touringbutiken (som ypperligt nära för mig) sålde iväg lagerskadade väskramar för 500:- så jag har nu införskaffat mig en okänd väskram som jag skall gå lös på med vinkelslip och svets

Tack för all hjälp å tips jag fått!
MVH
Niclas