såga sönder aluminiumfälgar
Re: såga sönder aluminiumfälgar
Nej, det lär ju inte gå. Det vore ju helt otroligt om man inte skulle ha hört talas om det. Och skulle det ge så mycket?
- SeniorLemuren
Kanske du har rätt limpan. Men tala om för mig gunne, varför det inte skulle gå att blanda in glasfiber i aluminium?
Kvartsglas som är ett hårt material, har en smälttemperatur på en bra bit över 1000 grader och aluminium har en smälttemperatur på ca 700 grader så det skulle väl inte vara omöjligt att blanda in tunna kvartsglastrådar i aluminiumsmältan som armering. Om det sedan ger materialet bättre egenskaper vill jag inte sia om, men visst går det.
Kvartsglas som är ett hårt material, har en smälttemperatur på en bra bit över 1000 grader och aluminium har en smälttemperatur på ca 700 grader så det skulle väl inte vara omöjligt att blanda in tunna kvartsglastrådar i aluminiumsmältan som armering. Om det sedan ger materialet bättre egenskaper vill jag inte sia om, men visst går det.
Tja, det kanske går. Men för att lösa problemet tror jag också på tigersåg.
Edit: Google säger att det går: http://www.google.se/search?sourceid=ch ... lass+fibre
Edit: Google säger att det går: http://www.google.se/search?sourceid=ch ... lass+fibre
I vilken av träffarna säger google det? Jag ser bara träffar om laminering.
- SeniorLemuren
Ja, där beskrivs ju ganska ingående om glasfiber/aluminiumcomposit. Där ser man. Man skall aldrig säga aldrig 

-
Hur små bitar vill du ha dom i? Kan kanske hjälpa dig med en plasmaskärare.
Undra hur många människor maffian har stuvat undan i såna där apparater.
Fy fan den där maskinen äter motorblock som om det var skorpor.
Fy fan den där maskinen äter motorblock som om det var skorpor.
-
Jag kan såga sönder dessa åt dig för en billig peng, har plasma hemma
har gjort det, använde en vanlig trähandcirkelsåg, gick utmärkt..
samma såg för att dela på en volvotopp...
där man får se upp för hårdare delar som pinnbultar, vetilsäten styrningar e.t.c. men aluminumet går som smör...
samma såg för att dela på en volvotopp...
där man får se upp för hårdare delar som pinnbultar, vetilsäten styrningar e.t.c. men aluminumet går som smör...
-