
Visa upp vad vi fräst.
Re: Visa upp vad vi fräst.
När man ändå har chansen. Varför denna fascination för onödigt stora och mindre estetiskt tilltalande vingar (enligt min smak då) på moderna bilar?
Är det något i stil med datorvärldens e-penis fast utan funktion eller prestanda istället för kraftfullare datordelar?
Är det något i stil med datorvärldens e-penis fast utan funktion eller prestanda istället för kraftfullare datordelar?

Re: Visa upp vad vi fräst.
Motorkaraktären tilltalar förmodligen byggherren mer, dessutom är LS-motorerna inte speciellt tunga.Purre skrev:Hmm lite dum tråd att fråga i men vad vinner man på att montera en V8a istället för deras wankel som går att trimma utav bara den? Tänker på RX7:an främst då. Ja förutom att wankel kanske inte är så lätt att trimma på samma sätt men finns bra kunskap i landet för det om man saknar den själv.
Re: Visa upp vad vi fräst.
Finns mycket myter om wankel också, men i praktiken är dom ju inte så enkla och billiga att få ut mycket effekt ur på ett tillförlitligt sätt.Purre skrev:Hmm lite dum tråd att fråga i men vad vinner man på att montera en V8a istället för deras wankel som går att trimma utav bara den? Tänker på RX7:an främst då. Ja förutom att wankel kanske inte är så lätt att trimma på samma sätt men finns bra kunskap i landet för det om man saknar den själv.
Sen kan man ju iofs undra varför man väljer en bil med wankel i om man inte ska köra wankel men men

Re: Visa upp vad vi fräst.
Aledningen till byte är för att få wankelmotorn tillräckligt stark och med tillräckligt register så behövs det fyra rotorer och det finns inte med i budget, dessutom håller dom inte värst länge.
Anledningen till vingen kan du se på länken, självklart finns den där för att fylla sin funktion.
http://www.aprperformance.com/index.php ... w&id=181#6
Anledningen till vingen kan du se på länken, självklart finns den där för att fylla sin funktion.
http://www.aprperformance.com/index.php ... w&id=181#6
Re: Visa upp vad vi fräst.
Finns dock ett antal personer i Katrineholm där jag är uppvuxen som är duktiga på Mazda både då 323 GT-R och RX-7. RX-7 får dom ut ja 4-500 hästar ur om inte mer. Finns även Saab och Volvo-folk och samma effekt där om dom inte är över 500hk då det kommer till Volvo 850 R-modellen. Så nä förstår inte riktigt vad man vinner på en V8:a när du kan få 4-500 ur en wankel faktiskt. Möjligtvis att det är enklare med V8:an då men inte alls lika originellt eller speciellt som med wankel.
Re: Visa upp vad vi fräst.
Med risk att spåra ur, jag har kört mycket wankel, känner många som gör det, känner även till goingarna i Katrineholm, Gabbi körde med 600 kusar men bara 402m åt gången(och det krånglade ju en del med), jag känner ingen som har fått det att hålla några längre stunder på bana, detta är min erfarenhet och andra får ha andra åsikter, jag har rasat en del wanklar med mycket effekt och några med orginaleffekt, är extremt lätt att hitta orginalbilar med rasade motorer till salu 
Back on track


Back on track


Re: Visa upp vad vi fräst.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Re: Visa upp vad vi fräst.
frallzor skrev:När man ändå har chansen. Varför denna fascination för onödigt stora och mindre estetiskt tilltalande vingar (enligt min smak då) på moderna bilar?
Är det något i stil med datorvärldens e-penis fast utan funktion eller prestanda istället för kraftfullare datordelar?
Snarare zatzy.nu eller garaget.org, rejsa är mer funktionsorienterat.gOry skrev:Svaret hittar du på rejsa.nu
Re: Visa upp vad vi fräst.
En Sajo VF-54
http://www.elektronikforumet.com/forum/ ... hp?t=20042
Gammal och sliten men duger åt mig.
Nu håller jag på att byta ut mina Mammut kort ifrån Cncdrive till VSD-XE ifrån Granite Devices.
http://www.elektronikforumet.com/forum/ ... hp?t=20042
Gammal och sliten men duger åt mig.
Nu håller jag på att byta ut mina Mammut kort ifrån Cncdrive till VSD-XE ifrån Granite Devices.