Tack för tipset.
Helt ok förstår att "vi" som är nybörjare frågar alla samma sak, och ja jag har letat på olika forum, och läst på, men tanken var i min värld då det jag tänkte fräsa inte var så extrema så att säga så att det skulle bli problem.
Har kollat på lite olika lösningar, sett lite olika sätt som det finns att det fräser på, men jag kom bara fram till denna just nu, så ska ta och kolla på andra lösningar, men det är kalas att få feedback oavsett om den är positiv eller negativ, bara den är informativ

archen
Tack för infon, funderar på om det är värt att kanske köpa en sådan fräs, men det kostar väll en hel del att köpa in från kina?
Jag tänker frakten och moms, tull avg osv....
drh
Tack för tipset, vart om jag får fråga finns dom här fräsarna att köpa?
Tänkte helt enkelt bara använda fräsen till att göra dator chassin i grunden, exempelvis skära ut plåtarna, och kan räkna med att dom blir just 1x1m som absolut max storlek. Normalt sett brukar ju inte dom plåtarna vara jätte hårda, men som sagt var, det är om man vill ha aluminium eller så som man eventuellt har tänkt så behövs det mer stabilitet.
Men skulle det kanske gå ner till 100cmx100cmx10cm istället då så man får en bättre stabilitet och kanske kan göra på nått annat sätt?
Det som gör mig mest fundersam är hur man ska göra för att få den stabil, någon som har nått tips istället för "bom versionen"?=)