Stoppskruv mässing sökes
- tecno
- Ort: Sparreholm, Södermanland N 59° 4.134', E 16° 49.743'
- Kontakt:
Stoppskruv mässing sökes
Söker men hittar inget, någon som har kläm på vart sånt finns endera spårskruv men helst insex alt Torx i M4 till M6 är av intresse
edit/
Solid skruv i mässsing sökes alltså inte en separat spets.
edit/
Solid skruv i mässsing sökes alltså inte en separat spets.
- tecno
- Kontakt:
Re: Stoppskruv mässing sökes
Wall = okänd dimension, ställer fråga via epost
Sandbergs = har inte mässing enligt listan, ställer fråga via epost
Bra förslag, fler förslag
Sandbergs = har inte mässing enligt listan, ställer fråga via epost
Bra förslag, fler förslag

- tecno
- Kontakt:
Ja visst är detta lite svårare än vanligt.
Alla de som zeus länkade till har jag kammat 0 på
Orsaken till detta sökande är att jag behöver göra om fästena till trådstyrningen, dessa detaljer är i mässing och kommer ju att bada i vatten så helst vill jag ha mässing som material till den modifikationen jag vill göra. Alternativet är RF stoppskruv, tyvärr lite grinigare att borra ett mindre hål i och kanske oönskade galvaniska strömmar.
Som ni har sett så har jag problem med att få loss diamant styrningen från nedre trådstyrningen och vill nu mota 'olle-i-grind' med en om konstruktion då detta är ett fenomen på alla trådgnistar med denna typen av diamanthållare som trycks ner i en hålighet, alla den ärja som samlas med tiden bildar en hård beläggning och resultatet blir att delar sitter fast som berget.
Alla de som zeus länkade till har jag kammat 0 på
Orsaken till detta sökande är att jag behöver göra om fästena till trådstyrningen, dessa detaljer är i mässing och kommer ju att bada i vatten så helst vill jag ha mässing som material till den modifikationen jag vill göra. Alternativet är RF stoppskruv, tyvärr lite grinigare att borra ett mindre hål i och kanske oönskade galvaniska strömmar.
Som ni har sett så har jag problem med att få loss diamant styrningen från nedre trådstyrningen och vill nu mota 'olle-i-grind' med en om konstruktion då detta är ett fenomen på alla trådgnistar med denna typen av diamanthållare som trycks ner i en hålighet, alla den ärja som samlas med tiden bildar en hård beläggning och resultatet blir att delar sitter fast som berget.
Jag har lite mässingskruv, både tum och millimeter men det är spårskruv i sådana fall.
M5 ca 30mm långa kanske går bra ?
M5 ca 30mm långa kanske går bra ?
- tecno
- Kontakt:
Spårskruv är OK, men jag har inte helt klart för mig om det ska vara M5 eller M6. Troligen så kommer jag att slå dessa i svarven då det ser ut att behövas lite udda längder.
Sitter och klurar på hur det hela ska lösas, fick hem 2 diamant styrningar idag från en Charmilles maskin som har lite olika längder.
Återkommer om det visar sig att det funkar med M5
Sitter och klurar på hur det hela ska lösas, fick hem 2 diamant styrningar idag från en Charmilles maskin som har lite olika längder.
Återkommer om det visar sig att det funkar med M5
Jag har fler dimensioner.
Om du behöver några kortare stänger så finns det med.
Om du behöver några kortare stänger så finns det med.