Hehe, ja det är risk att det kommer män i vita rockar å hämtar en ..
Ändå mer effektfullt torde vara att ha en komplett gammal petmojstelefon med sig, sätta sig på ett fik, slå ett nummer och börja prata..
lond:
Ok, då är jag med. I ditt projekt, hur löser du blåtandsbiten? Någon färdig modul? En sån lösning hade också varit intressant. Jag funderade ett tag på att ha så att när man kom hem kopplade man in mobilen i telefoninterfacet, så ringde man via fasta telefonen efter det. Dockade mobilen så att säga. Men det blir lite dumt, numer har man ju mobilen till en massa annat tjafs förutom att prata

Angående projektet då. Har stött på bakslag .. hittar inte mitt andra teensy board. Jag hade två stycken. Ett är använt i ett annat projekt, nu är nummer två spårlöst försvunnet. Måste leta en gång till på jobbet, hade kortet där och lödde fast stiftlister på det. Sedan så väntar jag på mitt kontantkort från Telia. Bör komma imorrn eller i alla fall innan helgen. Jag kan koppla upp GSM modulen mot datorn till att börja med. Vill bland annat testa om mitt audio RX/TX funkar. Om det låter skit eller är för mycket side-tone blir det till att göra en aktiv lösning med två OP.