Det verkar inte finnas någon ventilavlastning.BMI skrev:Men jag tycket det verkar som att kompressorblocket har anslutningar för ventil avlastning. Men jag kan inte se någon pneumatisk eller elektrisk annordning som sköter detta.
Den lösningen är det nog troligt att det är.BMI skrev:Har man avlastning med hjälp av pressostaten skall det sitta en backventil nere vid tanken där luften går in. Pressostaten har en egen liten ventil som vid stopptryck avluftar tanken som förbinder de båda cylindrarna.
Jag tycker det ser ut att kunna vara en backventil, strax under där röret till tryckströmbrytaren ansluter.
Även den förhållandevis stora mellantanken tyder på detta.
Vore det min sak, hade jag bytt motor till 380/660V.
Då kan du även välja en något mindre motor.
I annat fall borde det gå att bygla bort tidreläet på Y/D-starten, så att den enbart går i Y-läge.
Då har du möjligehet att testa säkringarna, samt kolla funktionen på tryckströmbrytarens avlastningsfunktion.
Ta och inspektera tryckströmbrytaren lite extra, för att säkerställa att det finns avlastningsfunktion.
På min Atlas-Copco är det ett annat utförande, där öppnar en magnetventil under Y-läget och blåser kompressorluften rakt ut.
Så verkar det dock inte vara i detta fall.