Visserligen ett "jobb-projekt", men tänkte att folk kanske kunde vara intresserade av att titta lite ändå

(Labmaster kan hoppa över att kommentera om jag frågar om något då han inte vill vara del av något kommersiellt utan ersättning)
Vi har just flyttat med jobbet och jag håller på att skapa en ny fotostudio, det är absolut ingen proffsfotograf-nivå
på detta utan det är för enklare in-house produktfoto i huvudsak och det är jag som fotograferar

Jag har ägnat dagen åt att skissa lite på det hela i sketchup simultant med att bygga i rummet, här är en bild på rummet uppifrån: Som ni ser så är det ett lite udda rum, det är lite för smalt egentligen,
har fått kapa av 10cm från bakgrundspappersrullarna med fogsvans för att kunna få in dom i rummets bredd.
Det som är i "övre" delen av rummet är till höger ett skrivbord och hyllor med våran nätverksutrustning
och kontorsserver och till vänster ett par ikea-skåp fyllda med datorprylar (reservtangentbord, möss, gamla burkar,
toners till skrivare, you name it... rummet är alltså en kombination av nätverks/server/pryl-rum och fotostudio,
men jag försöker begränsa det så att det "ovanför" dörren till höger är bara datorprylar och "nedanför" bara fotostudio.
Såhär ser det ut i "verkligheten": Just nu håller jag på att skära till banderollväv för att sätta upp och täcka den gröna lasthissdörren med (används ej) för att slippa grönstick i bilderna.
UPPDATERING 1:
3st våder av banderollväv sitter nu uppe framför hissdörren, voila! en vit vägg! UPPDATERING 2:
En av sakerna jag kommer behöva lösa i denna studio är hur jag ska lyckas belysa bakgrunden "high-key",
normalt sett gör jag detta med blixtar från sidorna, men i denna studio har jag helt enkelt inte bredden nog
för att kunna göra detta utan jag måste hitta på något annat...
en av sakerna jag funderar på är att placera ett takfäste och en striplight-softbox 60x200cm riktad mot bakgrunden:
http://www.kaffebrus.com/softbox-krafti ... m-722.html Har dock ingen aning om detta är en vettig idé, någon som är bättre fotograf än jag får gärna svara...