Radiostyrd Bandmaskin (före detta rullstolen)
Re: Radiostyrd Bandmaskin (före detta rullstolen)
Tycker det är något speciellt med just band fordon, lite krångliga att få å fungera men fan så fräna =)
Drivhjulen kommer från snöskoter fått tag i non-sliphjul vilka driver även som vanliga kugghjul och då kan man släppa ganska mycket på spänningen utan att det kuggar över, jag koppas att dom ska funka är 10cm diameter, prövade att rulla en boggie i spåren på banden och ser man till att ha någorlunda spänning på banden så känns det som att det borde gå sen styr ju både drivhjulen och och vändhjulen i andra änden.
Drivhjulen kommer från snöskoter fått tag i non-sliphjul vilka driver även som vanliga kugghjul och då kan man släppa ganska mycket på spänningen utan att det kuggar över, jag koppas att dom ska funka är 10cm diameter, prövade att rulla en boggie i spåren på banden och ser man till att ha någorlunda spänning på banden så känns det som att det borde gå sen styr ju både drivhjulen och och vändhjulen i andra änden.
Tips på snöskotrar som lämpar sig för "donation" ..?
Jadu just mina grejjer kommer ifrån en nyare ski-doo (Band,drivhjul) mest pga att jag fick bandet av en bekant, annars vet ja inte direkt om det spelar så stor roll, hade jag lagt onödigt mycket mer pengar på detta projektet så hade jag nog köpt en hel äldre typ Lynx eller Ockelbo med kuggdrivning och som bonus så sitter det oftast rullboggie på dom så du får en hel drös med hjul som är anpassat till just den mattan/bandet. sen bör man nog tänka på att ha ganska rejäla motorer för drivning för skiten blir tung
bara en sån skotermatta väger säkert 25-35 kilo 

Nu har jag gjort några små framsteg igen =) låter bilderna tala.
Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Coolt
nu måste jag komma på vad jag skulle behöva en sån där till 

Jämt lite onödig så kanske
men jag vet att någon snöskottning till vintern blir det inte.... 

Nu så ska vi se har varit lite frånvarande men nu har det visat resultat
har lite bilder att dela med mig av.

Du har inte behörighet att öppna de filer som bifogats till detta inlägg.
Har en liten snutt jag ska försöka mig på, annars så är det av någon konstig anledning slut i ström nu igen hmmm

Det ligger på inköpslistan tillsammans med fix av lite hjul och någon stabilisering av axeln vid vändhjulen (den böjer sig) 

- Mizzarrogh
En sådanhär har farsgubben, fruktanvärt smidig maskin i skogen (den vita är den förstärkta versionen, den svarta var baserad på ett skoterunderrede).

Sedär ja en släkting har en sån första resan kom den där armen/draggrejjen och klappade till henne i sidan så hon bröt flera revben
Men on topic här är iaf en liten skakig filmsnutt (filmar och kör samtidigt)

Ser ut att vara en rolig leksak! Och jäklar vad tyst den gick!
Jävligt ball, men hade de inte varit bättre med trailerarm till varje hjul eller boggi!