TV-b-gone

Elektronikrelaterade (på komponentnivå) frågor och funderingar.
Användarvisningsbild
ToB

Inlägg av ToB »

Framförallt vill man ha en som lyser starkt så man kan stå på diskmaskinsavdelningen och skjuta. Man vill ju inte att det ska vara så uppenbart vem som busar.
Hoffing

Inlägg av Hoffing »

dar303 skrev:Jag har för mig att det var en atmel som satt i. kan kolla när jag hittar den.
Har du kollat kretsen än? Eller vet någon nån lämplig krets för jobbet? Vore smidigt att slippa den externa kristallen. Så man kan göra den så liten som möjligt.
Användarvisningsbild
Hedis
Kontakt:

Inlägg av Hedis »

Extern kristall behövs sällan till dagens AVR:er då dom flesta har inbyggd.

Om minnet bara räcker till så skulle det fungera fint med en Tiny15.
Mindre kan det knappast bli.
Bitmaster
Kontakt:

Inlägg av Bitmaster »

jag vet att jag någon gång testade ett program som någon skrivit till Gameboy Color så att den blev en "learning remote", alltså den knde uppfatta, spara och sända ut ir-sekvenser. Det var rätt kul att gå omkring i skolan med den :)

fast jag tänkte att man kanske kunde modda om en gameboy color med en starkare IR-diod och lite moddad programvara, sen har man ju en TV-be-gone utklädd till en spelkonsoll! Och en skrivbar spelkassett på 64M (finns större, men det är den jag har) borde väl räcka?
Rssc

Inlägg av Rssc »

Jag har även denna mojäng, någon som vet hur man ska kunna få en starkare IR sändare som gör att man kan vara diskretare?

Jag sökte efter "gone" men hittade inget. Av en slump hittade jag denna tråd.
Kanske finns mer inom samma ämne som inte dyker upp när jag söker?
Skriv svar