Tack bästa svaret jag någonsin fått på ett forum det tog 5 minuter att läsa 40 min att memorera dyslektiker på stavning bara -
ska ta fasta på det du skrivit och ja motstånden blir riktigt varma brände fingret .
Hjälp att koppla ljusuppsättning användas till hydro odling
- Repaterion
Re: Hjälp att koppla ljusuppsättning användas till hydro odl
Det låter som du har en kul idé på g inte helt olik min faktiskt.
http://elektronikforumet.com/forum/view ... =6&t=57797
Fast nu har jag blivit taggad att forstätta på min idé igen.
Vart hade du tänkt dig att köpa in delarna ifrån? eller fortsätter du med batterieliminator? eller meckar du ihop en egen strömförsörjning?
Får man fråga vad som skall odlas?
http://elektronikforumet.com/forum/view ... =6&t=57797
Fast nu har jag blivit taggad att forstätta på min idé igen.

Vart hade du tänkt dig att köpa in delarna ifrån? eller fortsätter du med batterieliminator? eller meckar du ihop en egen strömförsörjning?
Får man fråga vad som skall odlas?
Re: Hjälp att koppla ljusuppsättning användas till hydro odl
En liten sak med hydro-odling, ha det inte till tomater och liknande, utan jorden smakar det inget.
Re: hjälp att koppla ljus upsätning anvendas till hydro odli
Du har inte ökat tillväxten egentligen?TitanDuke skrev:Nerre skrev:
därför har jag valt
blå, 460 nm bra för tillväxt
Röd, 660 nm bra för blomning samt socker tillkännagiver
Vit, 12000 K det vita ljus är likt solens positiva egenskaper för tillväxt
med denna setupp har jag lyckat öka tillväxten med 2 till 3 gånger det normala .
Solen lyser ju med alla dess färger, som gör att du ligger med rött,blått sken samt vitt bara använder exakt samma strålar som solen.
I övrigt vet jag att för varje 7,e blå ska det vara 1 grön diod, och vid varje 6,e röd ska det vara en orange.
För att maximera en odlings lampa byggd på diod teknik, dock krävs det en sjuhelvetes massa dioder.