Starta Goagubbar-lab i Göteborg?
Re: Starta Goagubbar-lab i Göteborg?
Det var lite tidigt på dagarna, 7 eller 8 hade passat bättre?
Lokal är närmsta :
-busskur
-fik
-hamburgerställe
-pub
-komunföreningslokal
-skype ...
missade säkert nåt ...
-busskur
-fik
-hamburgerställe
-pub
-komunföreningslokal
-skype ...
missade säkert nåt ...
Ändrade tider till 20 på vardagar istället!
här kommer länk igen, fyll på alla!
http://www.doodle.com/q9dhyemk2bsctegf
här kommer länk igen, fyll på alla!
http://www.doodle.com/q9dhyemk2bsctegf
Kom igen! Stockholmarna får inte vinna!
dubbear: du behöver fylla i tider på nytt efter att jag ändrat.
alla andra: gogogo, vore kul om detta kunde bli av snart

dubbear: du behöver fylla i tider på nytt efter att jag ändrat.
alla andra: gogogo, vore kul om detta kunde bli av snart
Nu är vi 4 stycken så länge, Lhelge du ser inte ut att ha svarat än?
Och resten, kom igen! Det var ju ett mycket högre intresse tidigare i tråden än det är nu, efter detta möte så är ju föreningen igång!
http://www.doodle.com/q9dhyemk2bsctegf <- klicka och fyll i tider ni kan för möte. kommer inte bli särskilt långt och det går säkert att ordna fika
Och resten, kom igen! Det var ju ett mycket högre intresse tidigare i tråden än det är nu, efter detta möte så är ju föreningen igång!

http://www.doodle.com/q9dhyemk2bsctegf <- klicka och fyll i tider ni kan för möte. kommer inte bli särskilt långt och det går säkert att ordna fika

Jag har haft väldigt mycket annat på gång senaste tiden, både på jobbet och privat, så jag har medvetet undvikit detta lite. Som det ser ut nu kommer det lugna ned sig nästa vecka. Ska kolla om några av datumen passar mig.
Okay, skönt att veta hur det ligger till!
Som det ser ut nu så är vi ju egentligen tillräckligt många för att starta upp föreningen och ordna så att allt är igång. Men enligt tidigare undersökningar så finns det fler intresserade. Vi behöver vara fler än såhär många för att hyra lokal osv.
Som det ser ut nu så är vi ju egentligen tillräckligt många för att starta upp föreningen och ordna så att allt är igång. Men enligt tidigare undersökningar så finns det fler intresserade. Vi behöver vara fler än såhär många för att hyra lokal osv.
Känns som det här går lite segt, sugen på att hitta en bra lokal då jag inte har plats här hemma 

Det är fortfarande bara 4 stycken som har svarat på doodle:n angående tid för mötet (http://www.doodle.com/q9dhyemk2bsctegf)
Tillräckligt för att starta upp föreningen, så jag tänkte kolla om vi ska börja leta lokal?
Blir vi bara 4-5 stycken så duger ju egentligen vad som helst. Måndag 26e och tisdag 27e klockan 20.00 verkar passa för alla fyra.
Ska vi spika tid och plats så får eventuellt fler intresserade anpassa sig?
Tillräckligt för att starta upp föreningen, så jag tänkte kolla om vi ska börja leta lokal?
Blir vi bara 4-5 stycken så duger ju egentligen vad som helst. Måndag 26e och tisdag 27e klockan 20.00 verkar passa för alla fyra.
Ska vi spika tid och plats så får eventuellt fler intresserade anpassa sig?
26:e / 27:e har skitit sig för mig nu dår jag är på resa. Uppdaterar när jag kan.
Lördag 31:a verkar vara nästa tidpunkt då alla kan, egentligen är Lördag inte så bra för mig då man har massa andra aktiviteter på helgerna, men kan väl funka i detta fallet hoppas jag.
Lördag 31:a verkar vara nästa tidpunkt då alla kan, egentligen är Lördag inte så bra för mig då man har massa andra aktiviteter på helgerna, men kan väl funka i detta fallet hoppas jag.
Lördag 31e klockan 18.00 då?
dubbear: Kan du kolla om du kan fixa lokal? Eller ska vi ses hemma hos någon/annan plats då vi blir så få?
dubbear: Kan du kolla om du kan fixa lokal? Eller ska vi ses hemma hos någon/annan plats då vi blir så få?
Jag är som sagt fortfarande intresserad, men jag är i utlandet tills den 2:a maj. Jäkligt svårt att göra något innan dess.
Jag kan inte längre medverka i helgen, måste åka bort
Ska ni andra fortfarande köra ett första möte på Lördag och få föreningen startad? Det krävs ju bara att man intygar att ett möte har ägt rum och att stadgarna har röstats igenom osv.. Borde ju vara över på någon timme max!

Ska ni andra fortfarande köra ett första möte på Lördag och få föreningen startad? Det krävs ju bara att man intygar att ett möte har ägt rum och att stadgarna har röstats igenom osv.. Borde ju vara över på någon timme max!
Jadå ja dyker upp hursomhelst.
Det pågår lite roliga samtal med cykelköket och Göteborg hackerspace.
Snart har vi kanske en lokal på G. Så kan Gthf växa i lugn och ro.
Det pågår lite roliga samtal med cykelköket och Göteborg hackerspace.
Snart har vi kanske en lokal på G. Så kan Gthf växa i lugn och ro.