Om jag ordnar sponsring så ordnar jag det efter vad vi vill ha, inte tvärtom.
För att kunna ordna sponsring, för exempelvis lokalhyra i säg 1 år så behöver vi ju veta vad det kostar.
För att veta vad det kostar så behöver vi ett konkret förslag på vad vi behöver, något som finns tillgängligt.
Bidrag och sponsring går att ordna så att det fungerar för nästan vad som helst egentligen, om man vet hur man ska lägga tungan i munnen. För personligt bruk har jag sedan 2003 dragit in sponsring på långt över årshyran för många av de lokaler jag har länkat till i denna tråd. Visst det är ett par år sedan jag började med det, men jag har viss erfarenhet av vad sponsorer vill ha för att bli intresserade.
Självklart är det inte en tråkigare inställning, du ser det på ett annat sätt som faktiskt kan få andra att tänka ur en annan synvinkel. All input är bra, det är så man utvecklas, både som person men även som förening om/när vi nu kommer till det skedet.
En medlemsavgift tycker jag hellre ska gå till att köpa in material och utrustning i den mån det går än att lägga det på något så tråkigt som hyra. Sponsorer ska man se som något hjälpande, som också vill få sin bit av kakan, men som är villiga att låta dig genomföra något som du vill göra på deras bekostnad.
Du anar inte vad sponsorer kan skjuta till för att man kan erbjuda de något som är lockande.