Det som begränsat mig främst resultatmässigt är faktiskt bristen på rätt verktyg till stor del.
Nu har det funkat hyffsat ändå för jag har haft eller kunnat skaffa fram hyffsat rätt grejer på kort varsel och till rätt kurs.
Tillsammans med lite för oorganiserat stök i verkstan och utan "perfekt" arrangermang av bämkar, luft/eluttag etc etc så blir allt mkt knöligare, sämre resultat men framför allt så mkt tråkigare. Så därför ska jag iaf prioritera "runtomkringet" så mkt det går även om jag såklart inte slutar titta på maskinen bara för det. En hel del saker som kan behövas i en verkstad kan man ju faktiskt göra själv om det vill sig väl. Perfekt ur inlärningssynpunkt. Vi får se hur snabbt jag kan komma framåt i denna fråga.
Inte helt oväntat blir det en och annan utgift i stunder likt denna så man får försöka vara smart, ha is i magen och köpa rätt saker i rätt tid. dels för att inte binda upp pengar som kunde använts bättre för stunden och dels för att slippa köpa/göra om för första lösningen inte höll måttet. En balansgång som inte alltid är helt lätt när verkligheten inte alltid kan stödja de industriekonomiska teorierna lika smidigt som i skolans värld.

Läge att få in ngt "lagomjobb" som kan sätta igång kassaflödet och storinvesteringarna.

Har bara kännt på min spindel med handen än så länge men den är förvånandsvärt kall även efter "hårdare" körning, så det är nog rätt lungt. Men skönt att ha koll på så jag får försöka hitta en lösning på den förbenade plåten. Jag vet ju att den ska vara demonterbar, fast ngt skitenkelt missar jag helt klart.