Protokoll, kablage etc, minns inte detaljerna nu. Jag har förträngt. Jag provade allt jag kunde komma på.sodjan skrev:> ...så att matningslängden stämmer med etikettlängden.
> ...skickar man fler så bara försvinner ett antal, den matar ut men ingen utskrift, inga felmeddelanden.
Ja, normalt lär de inte köras från ett "tabletop" system alls.
Det finns ju små bordsskrivare Intermec och Zebra för mer eller mindre hemmabruk eller kontorsbruk. Hur i He fungerar det?
Jag laddade just ner PrintSet som är Intermecs konfigurationsmjukvara för Win.
Kopplade skrivaren på LANet, startade programmet, hittade skrivaren, och sedan fick jag väl ungefär 5-6 "Unhandled Exception", sen fungerade det

Nu har jag tankat hem BarTender UltraLite som är en enkel etikettapplikation. Jag vet inte om den använder Win-drivrutinerna eller går förbi dem. Fungerar det så får jag väl fundera på att köpa Pro versionen som kan indexera, koppla till databas. Eller skriva något eget. Jag skulle i så fall helst vilja kunna skriva ut från browsern, kanske genom POST / GET till något script på LAMP-burken som står i samma rum? Skulle kunna vara enkelt: en font, några fontstorlekar, bara text, sidbyte/etikettbyte etc. Inga ramar, bilder och så. Jo kanske min logga förresten.