Kort därefter lägger min 22 tums LCD till den stationära datorn av. Svart som natta. Efter att ha bytt ett antal kondingar som lyft på hatten så fick jag igång den.
Jag fick vara glad i någon vecka då lade den stationära HP-datorn av. Lokaliserade felet till en stendöd nätdel. Samma visa där. Ett antal kondingar om släppt ut skit. Orkade inte pilla med det utan köpte nytt.
Haha, datorn funkade fortfarande inte. fick tag i ett begagnat moderkort och CPU på sweClockers, det hjälpte.
Men säg den lycka som varar för evigt. En månad varade den för att vara exakt. Då lade grafikkortet av, orsak, KINESISKA KONDINGAR! Tyckte inte jag orkade med mer strul, köpte ett nytt och var på planen igen. fram tills igår då blev det mörkt igen i den stationära.
Vid en närgången inspektion kan man se det klassiska förb.... ande kondensatorproblemet igen. Möter jag en kines på stan som säger konding så åker han på stryk.

Kolla in de 2 gröna vid minneskontakterna.
Min fråga nu, är det någon som stött på samma problem med ett moderkort. Kan det löna sig att försöka byta dom? Har för mig att det brukar vara svårt att få bort komponenter från ett flerlagerskort utan att skada det.