Frugan fick se någon film där någon fick en 600-size heli på sig, och det är INTE vackra bilder.... så då var man ute på fisens mosse, även om jag hoppar fallskärm och kör MC så var det heliflygningen som var farlig..

Men ett akvarium tog hennes uppmärksamhet från det, så det var en bra lösning som gagnade oss båda... Bara lite tips sådär..
Sen kan du ju visa på att propparna är av när du testar ny programvara i framtiden, för det är ingen dum idé.. själv kör jag alltid på mindre accar när jag testa prylar i fartreglagen.. på så vis får motorerna i stort sett inte upp nån fart om det går fel. En 1s acc orkar inte med så mycket på en motor designad för 3-4s...
Jag är som sagt fortfarande sugen på ett samarbete med de här korten. Från det du har nu är väl steget knappast långt till att kunna styra 8 motorer?
Oavsett är jag intresserad av att kika på det du gjort, om du vill släppa det. Dokumentet om Kalmanfilter som du skrev ihop är ett av de bättre jag läst, så jag ser med spänning fram emot detta!
Så, jag tar inte så gärna "över", men vi kan absolut hjälpas åt, om jag nu kan bidra med annat än parametersättning och tester...